Sådärja... Lite morgonmeck har väl aldrig skadat.
Tyvärr hade min sug allt för grov slang för att komma åt att suga ut oljan ur diffen, den gick inte ner i botten (man bör nog ha 6-8mm utv.). Det lilla jag fick upp såg dock ok ut visuellt så jag beslutade mig för att bara "toppa upp". Det skrämmande var att jag fick i 2,5dl, för att sedan dra ut 0,5dl som man skall. Alltså saknades det 2dl i diffen. Det går dock inte att få fram hur mycket den rymmer så jag vet egentligen inte hur stor roll 2dl gör?
Man kan ana lite fukt kring drivaxlarna men det är minimalt, absolut inget så man skulle reagera på det. Bilen har gått 10kmil.
Eftersom sugen sög(!) skippade jag att kolla haldexen, den är dessutom lite svårare att komma åt. Risken för läckage är dessutom avsevärt mindre på haldexen än diffen, och det fanns inte ett spår av olja varken vid kardanaxeln eller vid anslutningen mot diffen.
En liten bild nedan. Man kan se nivåpluggen på diffen till höger (där mitt slabbande med oljan syns) och nivåpluggen till haldexen sitter precis uppe till vänster om staget som går under hela paketet.