Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Yaniz skrev:Det är för bedrövligt med dessa skojare.Kanske skulle någon med kunskap kunna sammanställa steg-för-steg-tips om hur man på bästa sätt gör en bakgrundskoll på ett fordon innan man åker och tittar på det och sedan ha tipsen stående på forumindexsidan. Men det kanske någon redan har gjort?
Det är väldigt enkla steg att tänka på.
1. Är bilen väldigt billig, varför? Är det någon ideell organisation som har börjat sälja bilar? Är svaret Nej köp inte bilen.
2. Nej sånt här håller vi inte på med här /mod
Det är dessutom inte olagligt än men kommer att bli 2018 i sverige
Mailade lite "mjukt" med säljaren och den verkar förefalla vara såld nu....

----------
Hej!

Är intresserad av att titta på den men får inte bukt med hur långt den
rullat. Kan du svara på detta?
Bor i nära och kan svänga förbi annars.
Vänligen
M
----------
13-14000 mil, står inte det på annons?
----------
Hej!

Jo då, får dock fram att den rullat närmare eller om det var över 30 000 mil.

Där av att jag undrar hur långt den rullat eller om det ens stämmer.

Jaja, svara om du vet så hörs vi av senare.

Vänligen
M
----------
Hej!

Var får man fram det?
---------
Hej igen!

Det spelar ingen roll, tar bara sekunder att hitta online, men eftersom du verkar undvika frågan så bestämmer jag mig nu för att den inte är intressant och får leta vidare.

Hur som, ha det bra!
----------
Hej !

Eller det finns kanske inte, nytt sätt att pruta kanske ;-) Ja, det spelar inte någon roll nu för jag sålde bilen igår och fick hand penning och sålde extra 18" fälgar till henne också. Vilken flyt. Bra försök.

MVH
A

Hehe ja flyt hade säljaren verkligen. Men folk vill tydligen bli lurade.
Om nån hör av sig med infon att den gått 30000+, vilket säljaren förmodligen vet, är det ju ganska smart att inte börja argumentera utan säga att den är såld...

CarFax har man inte mycket nytta av i Sverige...
PH
Om man vill starta ett bråk, så är det bara att tipsa den nya ägaren om mätarställningen. Tyvärr är det väl så att den fd. registrerade ägaren/säljaren bara är en målvakt utan några tillgångar att mäta ut. Så man kanske inte får några pengar tillbaka även om man skulle vinna.
Det går att läsa mer i den här artikeln.
http://www.sydsvenskan.se/bil--trafik/b ... verpriser/

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]