Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är ju inte däckgubbarna alltid petnoga med mätarställningen, förmodligen ännu mindre noga om det är en "egen" bil. Kanske läste de inte av mätarställningen utan petade in en random siffra i systemet för att komma vidare.
GreenTurtle skrev:
mortimer skrev:
GreenTurtle skrev:Pratade med säljaren idag och enligt honom står det fel i bilens historik (av någon konstig anledning). Det är 700 mil som gäller och jag ska få "bildbevis" imorgon :)
Var hade du fått 1200mil från då från början ?
Som sagt, det stod noterat på "MIN VOLVO"-sidan (historik) att senaste händelse var "byte av sommar/vinterdäck, mätarställning 1200 mil"

Frågan är bara var servicesnubben fått den siffran ifrån?

Mätarstållningen som står på min volvo är inte att lita på för fem öre, på min har de inte ens lyckats få in rätt siffra på servisarna och på vissa åtgärder står det 1mil....
GreenTurtle skrev:Pratade med säljaren idag och enligt honom står det fel i bilens historik (av någon konstig anledning). Det är 700 mil som gäller och jag ska få "bildbevis" imorgon :)
Men hade du inte hämtat bilen :?: :?:
GreenTurtle skrev:Har precis köpt en XC70 -14 (en "demobil").
Enligt annons och på underskriven orderbekräftelse från säljaren står det att bilen rullat 700 mil, men när jag nu ska hämta bilen ser jag att den rullat 1200 mil (nästan 50% mer).
För mig är det i alla fall skillnad på att köpa något och få något levererat?
SvenB skrev:
Men hade du inte hämtat bilen :?: :?:
GreenTurtle skrev:Har precis köpt en XC70 -14 (en "demobil").
Enligt annons och på underskriven orderbekräftelse från säljaren står det att bilen rullat 700 mil, men när jag nu ska hämta bilen ser jag att den rullat 1200 mil (nästan 50% mer).
Nä! Som jag skrev "när jag nu ska hämta bilen"
Ja, men du skrev också "ser jag att den rullat 1200 mil". Jag kan inte tolka det annorlunda än att du sett vägmätaren. :???:
SvenB skrev:Ja, men du skrev också "ser jag att den rullat 1200 mil". Jag kan inte tolka det annorlunda än att du sett vägmätaren.
Nä, då tolkar du fel ;)
Jag skrev att jag kollat bilens historik på MIN VOLVO-sidan och där framgår 1200 mil. Därav min fråga, hur jag skulle tackla detta med säljaren när jag nu ska hämta bilen.
Inte i ditt första inlägg som jag citerade och de flesta gav dig råd utifrån.
SvenB skrev:Inte i ditt första inlägg som jag citerade och de flesta gav dig råd utifrån.
Ok, lite otydligt kanske :roll:

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]