Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror jag med för det lär nog bli svårt att leva utan fjärrstyrning av värmaren via mobil-app när man väl fått smaka på detta (kan föreställa mig det eftersom jag har VOC själv). Men tryter det kan man leva utan VOC abonnemang, bra att ha men ej nödvändigt.
/Bo
Vad är årsavgiften :?:
Inte värre än ett skapligt billigt mobilabonnemang...
När man är lite äldre kan man se det som en hälsogrej också, har man värmare i bilen och t ex pendlar till/från jobbet med bil eller annars är ute mycket på vintern och vill komma till en varm bil, ja det är definitivt bra för kroppen jämfört med att sätta sig i en kall bil. Men så mycket dyrare än en hundring per månad får det nog inte bli tycker jag, de fick gärna dela upp på nåt sätt så man bara betalar för det man vill använda t ex bara fjärrstyrning värmare (finns ju en massa annat i VOC som man kanske inte använder).

/Bo
En fin grej med VOC som man inte tänker på och förhoppningsvis slipper ha användning för är ju att den automatiskt ringer upp Volvo Assistans (Eller vad det nu är för nummer) vid en krock där airbags löst ut. Får de inte svar från någon i bilen kontaktar de räddningstjänst och anger var bilen finns. På så sätt kan man ju bli räddad om man t.ex varit med om en singelolycka utan vittnen och hamnat i skogen eller så.

Bara en sån säkerhetsfunktion kan ju vara värt nån tusenlapp per år.
Ja det är väldigt bra med voc att det går ett automatiskt larm om man krockat bilen etc. Dom tjänsterna funkar ändå även om man inte betalar för voc. Antar att dom tar betalt sen för själva app-funktionen att man får statistik där och kan starta värmaren och liknande samt sms starta värmaren.
Har ingen värmare i min T4 så jag vet inte hur mycket som fungerar när jag kanske väljer att inte förlänga abonnemanget efter tre år (om jag har kvar bilen då). borde ju inte att fungera att skicka sina resor till excel som nu om man inte har ett abonnemang.../PH
Nej precis, all kommunikation med bilen via mobil och webb slutar då funka. Körjournal med export till excel är en av de funktioner jag verkligen alltid kommer vilja ha så länge jag använder bil i tjänsten. :)
bem skrev:Antar du har koll på vad som skiljer mellan modellår 2013 och 2014? Om det är värt med en ny MY14 istället för en ny MY13(om det går att hitta "ny" MY13 fortfarande).
Sen är det väl frestande att köpa en ny så man får den nya 4 cyl 2.0 lit D4 VEA motorn, speciellt om man som du vill ha automatlåda. Den nya 8 stegs automatlådan i VEA skall visst vara ett under av mjuk växling. Men då får man "bygga"/beställa en då det inte finns några lagerbilar med den motorn (än).

/Bo
Förhopningsvis är det inte aktuellt att byta bil än på ett tag. När VEA-motorn har blivit ordentligt testad och utvecklad blir det intressant.
Jag skulle behöva automat, men just nu går bilen bara 1000 mil per år och värdeminskningen på en ny bil per år blir ganska stor. På en åtta år och nyare bil tycker jag att de flesta kostnader är ganska konstanta oberoende av körsträcka. Rörliga kostnader är i huvudsak bensin och sommardäck.
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]