Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Håller med om att det inte är något jätteproblem. Men vill minnas att jag i det analoga kombiinstrumentet såg varning för när någon satt i baksätet. Men så var nog inte fallet, jag är nog yr bara :)
av Elmeholt
Sleeper skrev:Varför går det inte att eftermontera på äldre bilar än MY13?

Jag vill ha detta i min MY12!
Antar att det är för att mätarhuset ser helt annorlunda ut, och helt enkelt inte passar i din instrumentpanel.
Användarvisningsbild
av klimta

Vart ser ni att det går att montera på MY13? Jag har MY13 och var in på Volvo idag men han hade ingen koll alls, trodde att det bara gick på MY14?
av Schmoyoho
Om jag inte missförstått saken så är även det analoga instrumentet uppdaterat iom årsmodell 2014. Hur ser det ut? Jag hittar bara bilder på det digitala när jag googlar (hittade en, dålig, bild på det analoga förvisso).

Någon som kan knäppa ett kort? :)
Användarvisningsbild
av grillchips

Denna tråd gäller förvisso V60 men behandlar en del saker som förmodligen är relevanta även för V70:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... M-Retrofit
av Droopy
Hade 2st V40 som hyrbil över en månads tid, den ena hade det digitala och den andra det analoga. Måste säga att det analoga var ljusår bättre pga att det digitala störde en hel del under färd tyckte jag. Tycker även att i V60/70 ser instrumentet fjuppigt ut, det passar i V40 men sen är det inet mer.
Användarvisningsbild
av klimta
apersson850 skrev:Inte mycket jobb att montera. Passar till 2013 och 2014, enligt länken ovan.

Vart ser du att det passar till 2013 enligt länken? För när jag söker på min MY13 så kan jag inte få fram displayen, bara om man sätter att man har en MY14? Vill ju ha denna bytt på min, men Volvo här visste ingenting om det skulle gå :)
B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]

Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]