Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man kan jo lure på hvorfor haldexen skal slippe når du svinger så lenge det ikke finnes en diff.sperre.
Men om den gjør det så skjønner jeg jo reaksjonen på bilen, siden jeg merker det spesielt når jeg svinger over.

Men nå forsøkte jeg igjen i dag, da slo jeg av DSTC, og ca 15 cm våt sny og sørpe. Da fantes det ikke tegn til stopp på bilen. Den gjorde akkurat det den skulle.

Nå skal jeg inn med bilen på onsdag neste uke for DAB radio og ett setebelte som skal byttes. Så skal høre me dem om det finnes ny programvare til min bil
Doffen skrev:Man kan jo lure på hvorfor haldexen skal slippe når du svinger så lenge det ikke finnes en diff.sperre.
Om du svänger så kommer framaxeln att rulla längre sträcka än bakaxlen. bakaxlen genar ju alltid i kurvorna, det skulle ge upphov till mycket stora påkänningar i drivlinan om haldexen var aktiverad. Därför kopplas haldexen ur om du vrider på ratten.

Doffen skrev:Men om den gjør det så skjønner jeg jo reaksjonen på bilen, siden jeg merker det spesielt når jeg svinger over.

Men nå forsøkte jeg igjen i dag, da slo jeg av DSTC, og ca 15 cm våt sny og sørpe. Da fantes det ikke tegn til stopp på bilen. Den gjorde akkurat det den skulle.

Nå skal jeg inn med bilen på onsdag neste uke for DAB radio og ett setebelte som skal byttes. Så skal høre me dem om det finnes ny programvare til min bil
Ja kopplar man ur antispinn DSTC så kommer ju Dstcn inte att strypa motorn under den tiden det tar för Haldex Gen 5 att kopplas in igen och man kommer upp dock med hjulspinn. På Gen 4 behövde jag ytterst sällan avaktivera DSTC

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]