Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick installations manualen på ryska mailat till mej, jag provade att köra den igenom google translate och fick den hyfsat översatt iallafall så att man förstår.

Kan man ladda upp filer direkt på detta forum utan att behöva använda tredjepart sajt?
Problemet med google transulate är att de översätter i flera led. Dvs ryska till engelska och sedan engelska till ex svenska...
Kan bli fina missar där.

Har ett fint exempel angående en tysk däckleverantör till mig.

Reklam... Vi säljer trötta fälgar till oslagbar nackdel... Yiiha!!! :D
Här är lite vad enkel dosan klarar av.

. Embedded Start / Stop of FFH by Volvo Remote Key

Autoplugin RCP kit lets you immediately start of fuel fired heater by original Volvo flip remote key. It uses a combination of button presses to activate this function. A remote is always with you now. ✪ RCP module needs what 2 timers and direct start / stop function in DIS for the heater control are present. Therefore it may be necessary to load software to DIS by Volvo dealer equipment before make a connection.

Volvo Key

6. Main Battery Protection from Discharging

Fuel fired heater uses energy of the vehicle's main battery to work, not only fuel. Autoplugin RCP may control a level of battery voltage to prevent the battery from discharging. The level can be adjusted in accordance of battery condition. Also you can limit time of autonomous work of FFH. 7. Control of External Devices

RCP allows you to control external devices while the heater operates. ✪The function needs permanent connection to the car wires. Functions and examples of their use:

• Disconnection of consumers during the heater operation to conserve battery power (for example, turning off the climate control fan).
• Disable highly sensitive sensors of additional alarm system to prevent false alarm triggering when the heater operates.

.
orrbygrabb skrev:Jag fick installations manualen på ryska mailat till mej, jag provade att köra den igenom google translate och fick den hyfsat översatt iallafall så att man förstår.

Kan man ladda upp filer direkt på detta forum utan att behöva använda tredjepart sajt?
Kolla FAQ Men du kan ju kopiera o klistra in.
Ja då sitter det en autoplugin RCP i min bil också, snabbt installerat var det och fungerar gör det också :D
Enda smolket i bägaren var att de små flärparna på kontakten som håller ett buntband gick sönder omedelbart efter man rört vid dem..jaja det spelar ju ingen större roll.

Enligt autoplugin passar RCP v2 till följande modeller:
xc60 08-
xc70 07-
v70 07-
s80 08-
s60 10-

V60 nämns inte, jag antar att den räknas in under S60? Farsan blev sugen när han såg hur smidigt det fungerade :P
Först var jag helt inställd på Autoplugin RCP (V1R) 165 Euro men Autoplugin Therminal (V1R) 345 Euro har app funktionen som verkar rätt fin.

Directly ON / OFF, Timer function, Preselected pick-up time, One date calendar program, Work week program, Rotating shift work program, Command confirmation och Actual heater status.

Men synd att Autoplugin Therminal (V1R) inte är leverans klar...
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Jag fick igång fjärrstyrningen via app av dieselvärmaren i min V70 idag med hjälp av Volvo appen "Heater Start" (jag har Volvo On Call men den appen funkar inte för mig tyvärr p g av nåt tekniskt fel hos Volvo, så jag använder appen Heater Start istället tills vidare). Jag kommer nog aldrig mer att kunna ha en bil vintertid utan en värmare som går att fjärrstyra via mobil-app. Så smidigt och flexibelt. Jag har följt den här tråden en del och nog tror jag alla som väljer en 3:e partslösning som t ex Autoplugin Therminal kommer bli mer än nöjd. Ingen mer kall bil t ex när man skall hem från jobbet (eller till jobbet)! Man riktigt myser när man kommer till bilen på utsatt tid och hör dieselvärmaren mullra åt en och sen kliva in i bilens värme är så ljuvligt.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
bem skrev:Hej,

Jag fick igång fjärrstyrningen via app av dieselvärmaren i min V70 idag med hjälp av Volvo appen "Heater Start" (jag har Volvo On Call men den appen funkar inte för mig tyvärr p g av nåt tekniskt fel hos Volvo, så jag använder appen Heaster Start istället tills vidare). Jag kommer nog aldrig mer att kunna ha en bil vintertid utan en värmare som går att fjärrstyra via mobil-app. Så smidigt och flexibelt. Jag har följt den här tråden en del och nog tror jag alla som väljer en 3:e partslösning som t ex Autoplugin Therminal kommer bli mer än nöjd. Ingen mer kall bil t ex när man skall hem från jobbet (eller till jobbet)! Man riktigt myser när man kommer till bilen på utsatt tid och hör dieselvärmaren mullra åt en och sen kliva in i bilens värme är så ljuvligt.

/Bo

Håller med dig fullständigt Bo.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 38

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]