Hej,
Tankade idag, resultat:
Förutsättning:
- Två veckor gammal bil,
- dubbdäck Continental Conti Ice Contact 215/60/16
- mestadels körning på blöt asfalt
- ingen medveten snålkörning, en del stadskörning också
- kört dieselvärmaren varje dag kl 07:00 och 17:00 månd-fred och även lite däremellan och har "extravärmaren" inställd på auto så den drar igång varje gång bilen startas kall
Tankningsdatum: 2013-12-18
Liter jag fick i: 65,4
Mätarställning vid tankningen, mil: 206, körda mil 206-106(föregående mätarställning)=100 mil
Lit/100 km mätt vid pump (verklig förbrukning): 6,54
Lit/100km enl färddatorn: 5,3
Diff % mellan färddator och verkligheten: 23 %
Det är nog att jag kört dieselvärmaren väldigt mycket som verkliga förbrukningen skenat iväg lite denna tankning.
Bränsleförbrukningen enligt färddatorn sjönk till 5,3 lit/100 km den här tankningen, förra tankningen var den 5,4 lit/100 km.
Jag ladda in appen Tankomat Pro (kosta 9 kr) i min iPhone så jag för tankdagbok i den nu, verkar göra det man önskar för att hålla reda på bränsleförbrukning vid pump.
I övrigt:
Monterade fästpanelen och sidonätet ikväll, blev enl bilderna nedan.
/Bo
Bakom plastpanelen som man borrar igenom är det förborrat/gängat i aluminiuminfästningen, det gäller att träffa nåt sånär rätt när man borrar igenom plastpanelen (med fästpanelen som mall att borra efter):
Fästpanel med krokar samt sidonät monterat (jag nöjde mig att montera på vänster sida, det räcker för min del men man får med en fästpanel även för höger sida i paketet samt nåt sorts lastrumsavskiljare/lasthylla/lastkorg som jag dock inte kommer använda tror jag):

V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.