Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tmpolice
Tanken är väl 150-200 kkr. Bor i Örebro men åker ibland mor Gävle också. Såg den i Gävleborg men tyckte priset var lite i överkant. Finns en xc70 t6 för 229 med. Hade gärna köpt en med miltal kring 8000 men det är det dåligt med. Sambon gav sitt medgivande idag.
Min A6 var inne på Sonax keramisk lackskydd idag nu innan den ska säljas. Mycket fin bil men blir bra med en billigare också.
Bilagor
IMG_20160419_231526_7003284_dialog.jpg
IMG_20160419_231526_7003284_dialog.jpg (83.42 KiB) Visad 577 gånger
Användarvisningsbild
av apersson850
Angående servicekostnader, så har jag ju inte en T6, så hur relevant det här är vet jag inte riktigt. Men när remmar och det mesta annat upptänkligt ska bytas i en D5 (18000 mil), kan det kosta 10000 lärde jag mig i förra veckan.
av tmpolice
Tänkte höra med er angående utrustning på en T6:a. Om jag förstår rätt så är de summum i grunden men vad är sedan bra att titta efter för tillval?

Ska bli kul att köpa en T6:a. Önskar bara att utbudet var större.
av Schmoyoho
Stift (och multirem?) vid 12000 tror jag, och multiremmens spännare och löphjul vid 24000. Värt att nämnas är att det är 10-årsintervall på både spännare och multirem. Jag kommer nog åka på att byta bådadera OCH tändstift på min bil. Kommer nog också kosta kring 10000+. I övrigt är det väl typ bara olja+filter?
Användarvisningsbild
av StefanN
tmpolice skrev:Tänkte höra med er angående utrustning på en T6:a. Om jag förstår rätt så är de summum i grunden men vad är sedan bra att titta efter för tillval?

Ska bli kul att köpa en T6:a. Önskar bara att utbudet var större.
Om inte bensinvärmare är standard är ju det en bra sak.
Personligen ger jag inte så mycket för navi och skärmar i bak då det snabbt blir omodernt.
Vad gäller inredning så sikta på Inscription som är snäppet bättre än vanliga Summum.
Ska du ha XC70 idag finns ju bara den silvriga för 229k så utbudet är ju som sagt ganska magert.
Användarvisningsbild
av na96gen
Klart du ska ha en T6a, tyvärr har det sålts väldigt få efter det första året 2008 så utbudet är där efter. Jag letade i många år innan jag fann den jag ville ha. Fick göra avkall på milen, tycker heller inte det är det viktigaste.
Lycka till!!
av tmpolice
Satte ut min audi på blocket och redan första dygnet har 550 personer tittat på den. Lite orolig att den ska försvinna snabbt och att jag helt ska stå utan alternativ.
Mycket sugen på en T6:a (v70, Xc70) då dessa motorer håller och går riktigt bra. Mycket bättre ägandekostnader i förhållande till exempelvis en S6, RS6. Det är en familjebil jag behöver.
Om jag inte avskydde Möller så mycket så vore en passat bästa i lastutrymme och storlek baksäte osv. Men de saknar ju också bensinare.
Jag tittar antingen på nya passat, mazda 6 awd, subaru outback, forester men hamnar då kring en 300kkr plus. Vore lite skönare med en bil kring 200 då barnen snart kommer vilja hjälpa till tvätta bilen. Hade kunnat tänka mig en diesel men volvo v70, Xc70 d5 har ett återkommande problem med sprickor i cylindervägg och toppen. Det är en mörkat problem hos volvo.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag har tre barn och hundar där bak, då är inte Passaten ett alternativ då den har smalare soffa och minget smalare bagage. Så alternativet för mig är en E-klass kombi.. Men då blev det dyrt. Om jag vore dig hade jag prutat stenhårt på den som ligger ute på blocket från Ljusdal.
av Schmoyoho
Ingen som tagit upp den röda V70 MY12 T6:an? 9700 mil, 212 tkr... Ingen värstingutrustning vad jag ser men då ingår ju allt det väsentliga man vill ha: T6 (!), automatlåda, xenonljus och sensus-systemet med musikströmning över bluetooth. Bara 5"-skärmen men det kanske går att trycka dit en 7" utan några större mankemang...

Edit: 4C i all ära men jag undrar om jag inte hellre varit utan det. Jag har det på min nuvarande bil och jag tycker det bara kommer till sin rätt på landsväg i lite högre hastigheter. I 150+ är det stor skillnad med sport kontra comfort, men tar man priset för att byta dämpare (typ 8000 kr/st om jag minns rätt) så är det inte så kul längre. Om en bil har 4C så är det väl ett plus, men inget jag skulle ha som kriterium. Lägg istället pengarna på att köpa en MY11+ och strunta i de äldre T6:orna.

Edit: länk till den röde: https://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V7 ... ?ca=11&w=3

men nu när jag kollar närmare på den gråa från ljusdal så vet jag inte. Bättre utrustad, kuligare kulör, 4C och ventilerade säten. Och Keyless! Tillbehörets tillbehör. Keyless och ventilerade säten är typ de två tillbehören jag inte har på min bil och de jag saknar som mest. Även de två som mer eller mindre inte heller går att eftermontera för humana pengar.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 149

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]