Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trst
Undrade mer om kvaliteten i premium sound. Är mer ute efter att fin-lyssna på motorvägen än att "dunka plåt" vid närmaste korvkiosk, om ni förstår vad jag menar... Vill ha ett detaljrikt och balanserat ljud. Tycker att HP är rätt ok, men man vill ju alltid ha bättre. Men om Premium bara låter mer så struntar jag i det.

Tack för info om lädret. Kanske hör jag av mig till säljaren och byter från svart till vitt...
av springpojke
trst skrev:Ser att några har beställt premium sound (Harman Kardon). Är det värt det?

Har ni testat High performace vs premium? Vad är skillnaden? Eller har ni beställt det bästa bara för att...? :)

Jag var tvungen att välja premium sound för att kunna få subwoofer, jag har inte provlyssnat, dock kände jag att jag vill plocka på så mycket som möjligt på bilen eftersom det är sista årsmodellen nu, mycket utrustning är kul :)
av Tobson01
Jag har kollat med min säljare om när min nya bil kommer, preliminär leverans till Rejmes i Halmstad den 21/9.
Sedan ska de montera på drag göra leveransservice å lite annat, så förhoppningsvis får jag hämta nya bilen i slutet på september.
av gavletommy
Beställde en ny XC70 idag. Jag har gått och velat länge över att byta eller inte. Det blev en D4 utan awd med sport pkt, teknik pkt, design pkt, premium sound+sub, automatisk nivå reglering, volvo on call, bälteskuddar 2-läges, fast drag.

Toning valde jag inte till utan bilen kommer att gå till glasmästaren här i stan då Volvos egna toning på V70/XC70 är alldeles för svag. Toningen på de V60 och XC60 som fanns hos bilhandlaren var markant starkare.

Dock det jag lurar på hur det är med modulen för DAB+. Kan den installeras i efterhand dvs att alla nya Volvo bilar har den optionen? Kanske blir en bilsemester i Norge framöver och en fungerade radio kan vara trevligt även på andra sidan gränsen.
av trst
gavletommy skrev:Dock det jag lurar på hur det är med modulen för DAB+. Kan den installeras i efterhand dvs att alla nya Volvo bilar har den optionen? Kanske blir en bilsemester i Norge framöver och en fungerade radio kan vara trevligt även på andra sidan gränsen.
Vet inte om DAB+ kan installerad efteråt. Men är det verkligen värt det tusenlapparna? Kan du inte sätta i ett simkort och köra tunein radio över internet istället. Då kan du köra norsk radio via den. Det har du även nytta av i Sverige då du kan spela tusentals radiokanaler från alla världens hörn. Själv har jag ett data-simkort från tele2 som var konstadsfritt med mitt abonemang. Det tänkte jag sätta i bilen när jag får den, om 3 månader...
Du kanske får räkna med lite roaming, men det kan inte bli mycket.
Se film: http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 512265e8f7
av trst
gavletommy skrev: Toning valde jag inte till utan bilen kommer att gå till glasmästaren här i stan då Volvos egna toning på V70/XC70 är alldeles för svag. Toningen på de V60 och XC60 som fanns hos bilhandlaren var markant starkare.
Nu blev jag nyfiken... Vill också ha mörkare.
Vad kostar toning hos glasmästare?
Kan man göra ändringar efter man fått ordersedeln?
av Tobson01
trst skrev:
gavletommy skrev: Toning valde jag inte till utan bilen kommer att gå till glasmästaren här i stan då Volvos egna toning på V70/XC70 är alldeles för svag. Toningen på de V60 och XC60 som fanns hos bilhandlaren var markant starkare.
Jag fick betala ca 3500 kr har jag för mig när jag gjorde det 2012, så det kostar ungefär som fabrikstonat. Den här gången valde jag fabrikstonat istället, eftersom vi har små barn och hund som har repat solfilmen på vår nuvarande bil. Jag beställde i juli och kunde göra ändringar i min beställning efter ca 1,5 vecka att jag lagt min order.
av gavletommy
Tobson01 skrev:
trst skrev:
Jag fick betala ca 3500 kr har jag för mig när jag gjorde det 2012, så det kostar ungefär som fabrikstonat. Den här gången valde jag fabrikstonat istället, eftersom vi har små barn och hund som har repat solfilmen på vår nuvarande bil. Jag beställde i juli och kunde göra ändringar i min beställning efter ca 1,5 vecka att jag lagt min order.
Försäljaren hos Volvo här visste inte exakt men trodde att det skulle gå på 4000-4500:- Men som Tobson säger eftermonterat är känsligare. Dock har det aldrig varit ett problem på vår nuvarande bil.

TuneIN verkar trevligt och jag ska helt klart prova det. Jag är dock tveksamt till streaming då det inte ens här i Sverige finns 3G/4G täckning på alla landsvägar.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
svergie2 skrev:
trst skrev:Beställde en v70 t4 igår. Valde svart läder efter att säljaren avrått mig från att köpa blond (=vitt läder). Han påstod att det blir märken direkt och att man måste jobba med lädret för att hålla det fräscht? Stämmer detta?

Har ju fortfarande chans att ångra mig... och skulle ju lätt välja blond om det funkar i längden. Så himla snyggt!
FYI: Har ett barn på 1år och en till på väg.
Mja, lädret blir ju lika skitet som ett svart, bara att det syns mer. Köp Volvos läderrengöringskit och gör rent lädret när det behövs. Kanske var tredje månad? Märken vette fan hur det kan bli när det enda som skiljer är färg? :D

Ta det du vill ha, bilen ska ju användas! :D Skulle också absolut valt blond :)
Jag har blont läder, och javisst måste man torka av det då och då, när man varit korkad nog att sätta sig i bilen men lätt fuktiga nya blåjeans.
Men det vägs klart upp av den ljusa och fräscha upplevelsen av kupén.
Och det är väldigt lätt att hålla rent. Själv torkar jag av med vanliga babyservetter, om jag ser nåt.
Har gjort en insats 2 ggr på det halvår jag haft bilen, och vad jag minns så blev jag tvungen att göra i princip samma åtgärd, med i princip samma intervall, i förra bilen med mörkt läder, när sonen kladdat glass eller kexchoklad på sätet.
av Tobson01
Snacksalig skrev:
svergie2 skrev:
trst skrev:Beställde en v70 t4 igår. Valde svart läder efter att säljaren avrått mig från att köpa blond (=vitt läder). Han påstod att det blir märken direkt och att man måste jobba med lädret för att hålla det fräscht? Stämmer detta?

Har ju fortfarande chans att ångra mig... och skulle ju lätt välja blond om det funkar i längden. Så himla snyggt!
FYI: Har ett barn på 1år och en till på väg.
Mja, lädret blir ju lika skitet som ett svart, bara att det syns mer. Köp Volvos läderrengöringskit och gör rent lädret när det behövs. Kanske var tredje månad? Märken vette fan hur det kan bli när det enda som skiljer är färg? :D

Ta det du vill ha, bilen ska ju användas! :D Skulle också absolut valt blond :)
Jag har blont läder, och javisst måste man torka av det då och då, när man varit korkad nog att sätta sig i bilen men lätt fuktiga nya blåjeans.
Men det vägs klart upp av den ljusa och fräscha upplevelsen av kupén.
Och det är väldigt lätt att hålla rent. Själv torkar jag av med vanliga babyservetter, om jag ser nåt.
Har gjort en insats 2 ggr på det halvår jag haft bilen, och vad jag minns så blev jag tvungen att göra i princip samma åtgärd, med i princip samma intervall, i förra bilen med mörkt läder, när sonen kladdat glass eller kexchoklad på sätet.
Skönt å höra, jag tog blond inredning till min nya.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 116
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.