Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Undrar om den inte har polestar, sökte upp min bil på volvo och där står det i utrustningslistan att toppfartsspärren är borttagen. hittade även inställningen i ratter för mer eller mindre motstånd. :) stormtrivs med bilen, den är riktigt tyst men mkt kraftfull vid acceleration.
Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:vad menas med det tillvalet?
Samt att den, om den orkar, fortsätta accelerera efter 250-:)

Den är med största sannolikhet inte Polestaroptimerad. Det skulle stå i annonsen då det är ett stort dragplåster på begagnade T6:or.

Kul att du trivs med bilen. Kul också att den har hastighetsberoende servo. Det är guds gåva till oss. Advanced på Four-C, sportläge på automaten och max motstånd på ratten. Sen går den som ett lok i alla hastigheter:-)-:)-:)

/Fredrik
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är väl ingen fara vid det miltalet? priset är ju satt därefter. Trevlig spec va det, med nya 304hk motorn också. :-)-)
av Lövet
Problemet med 22' milaren är att den inom något år kommer ha gått 30 tusen mil och då är den i princip stendöd på marknaden. Om man köper den för att ha i 10 år är den nog vettig dock.

30 tusen extra ger halva miltalet, det tror jag det är värt. Dock har jag inte kört någon av motorerna så jag vet inte hur stor skillnaden är på 285hk motorn och 304hk motorn: http://www.blocket.se/varmland/Volvo_V7 ... w=3&last=1
av Schmoyoho
StefanN skrev:Att nån bockade i det vid beställning av bilen.
Är det möjligt att ändra det efter leverans eller är det bara vid beställning som det går att välja? Eller något som rentav går att ändra med VIDA?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Riktigt nöjd med min t6a. Liten undran bara, hur byter jag backljuset?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 24
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]