Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

matte75 skrev:
rowe skrev:Japp, funkar klockrent. Gick fint att "kilia" in dosan under en kabel under instrumentbrädan för dold installation, kör med OBD2 kontakten men den gick ju också att dra så att den inte syns.

Har även testat att ändra lite inställningar på själva dosan, funkar också bra, enkelt att programmera när man väl gjort det en gång.
Vad är det för inställningar som du ändrat?
Hej,

jag har testat att ändra så att bilen "bekräftar" att kommandot tagits emot för att starta brännaren. dvs sidospeglarna blinkar till 2 gånger extra när brännaren startar.

Sen provade jag att ändra sekvensen för hur man startar brännaren. Ändrade så att man trycker 4 ggr på lamp-knappen för att starta brännaren (istället för 1 ggr lampa + 2 ggr låsknapp), dock så ändrade jag tillbaka till standard, tänkte det kan vara bra att bilen låses när man startar brännaren

//Ronnie
Någon som fått terminalen än? min ligger i St-holm
Sålde min fjärrdosa no 2 till fidde69 då jag beställt en med gsm terminal
F.Y.I Så har ser det ut på trackern från uss..

Sender:

Recipient:

Operation

Date

Place of performing the operation

Characteristic of operation

Weight (kg)

Insured value (rub)

Non-cash payment (rub)

Place of destination

Postcode

Name of post office

Postcode

Address

Acceptance 24 November 2013 20:55 190000 SaintPetersburg Single 0,355 - - Sweden
Processing 25 November 2013 10:10 190000 SaintPetersburg Left the sorting center - - -
Processing 26 November 2013 02:52 190977 Sankt-Peterburg-Pulkovo MMPO PI-2 Arrived at international office of exchange - - -
Handed to customs 26 November 2013 09:00 190977 Sankt-Peterburg-Pulkovo MMPO PI-2 0,355 - -
Customs clearance completed 26 November 2013 09:44 190977 Sankt-Peterburg-Pulkovo MMPO PI-2 Released by customs 0,355 - -
Export of international mail 27 November 2013 23:59 190970 Sankt-Peterburg-Pulkovo AOPP Unknown attribute 0,355 - - Sweden
av orrbygrabb
stavas skrev:Är det någon som har beställt till en V60?
Vet att fjärrstartaren är klar iallafall till V60 MY12, men jag har beställt Therminal och väntar på att den ska bli provad/godkänd, fick detta som svar 23/11 om när man kan göra en order på Therminal:
"Earlier next week, we will send two test sets to Sweden. We need to check the good work in local networks. When will feedback about it then we can make an invoice.
Regards
Alex"

Så jag väntar på svar och betalnings mail.
Min dieselvärmare gick sönder samma dag som jag funderade på att beställa från Ryssland.

Nu är värmaren reparerad och jag vet inte om jag vågar fundera på att beställa igen. Det kändes som att det var en högre makt som tycker om Volvo-original som straffade mig för att jag tänkte beställa en no-name fjärr till dieselvärmaren. :lol:
av oldtimersmc
orrbygrabb skrev:
Vet att fjärrstartaren är klar iallafall till V60 MY12, men jag har beställt Therminal och väntar på att den ska bli provad/godkänd, fick detta som svar 23/11 om när man kan göra en order på Therminal:
"Earlier next week, we will send two test sets to Sweden. We need to check the good work in local networks. When will feedback about it then we can make an invoice.
Regards
Alex"

Test setet har inte anlänt än men jag har en avi på posten, så snart Jag har testat så meddelar Alex om det funkar.
Matte har även en på gång tror jag...
av matte75
oldtimersmc skrev:
orrbygrabb skrev:
Regards
Alex"

Test setet har inte anlänt än men jag har en avi på posten, så snart Jag har testat så meddelar Alex om det funkar.
Matte har även en på gång tror jag...
Fick mitt paket idag men installationsdokumentationen är tydligen inte klar att ladda ner från deras sida ännu så jag inte kunnat koppla in den. Mailat Alex om det.
Ok matte då är det säkert den som ligger på posten o väntar ( ps du kan smacka i hop del 1 och koppla den till odb2 så har du iaf fjärrknappsfunktionen)=samma dosa. Sen så krävs det annat för att få igång GSM-terminalen + appen
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 38

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]