Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:Jorglund är det solid vit eller nya metallic-vit?
Det är Metallic vita "Crystal White 707" tror jag den hette..
Såg den för första gången idag live och den såg bra ut tyckte jag i alla fall (puh..) Lite nervöst att beställa en ny färg som inte ens finns ute eller med ngt färgprov tillgängligt ;)
Min bättre hälft ville att jag skulle ta en vit och jag ville ha metallic typ silver eller liknande, men så dök denna upp för MY14 så det blev en chansning där, men den ser vit ut med lite pearl i så det blev bra. :-)-)
Monchichi skrev:Min bil kom till handlaren igår, och jag har tjatat lite så på torsdag kan jag hämta den! Ser fram emot det :-)
Gratulerar :)
Lägg upp ngn bild på den sedan.
Jag får vänta till Tisdag nästa vecka, men det är ok för annars så hade jag nog bara kört omkring på midsommar med bilen ;)
Nä, det håller jag med om. Monteringen av backkameran är ett rejält jobb. När jag köpte min bil hade de börjat fabriksmontera den i XC60, men inte i XC70. Tydligen inte nu heller, då.
Mest jobb i förhållande till nyttan är demonteringen av mittkonsollen för att komma åt att ta bort den svarta blindknappen och montera dit knappen med texten CAM istället.
Tur bakluckan är i plast, så det inte blir några korrosionsproblem efter håltagningen för kameran.

Jag fick min bil i veckan före midsommar, men jag dricker ju nästan aldrig aklohåliska dryckjom... :oops: :oops: host... så det löste sig!
apersson850 skrev:Nä, det håller jag med om. Monteringen av backkameran är ett rejält jobb. När jag köpte min bil hade de börjat fabriksmontera den i XC60, men inte i XC70. Tydligen inte nu heller, då.
Mest jobb i förhållande till nyttan är demonteringen av mittkonsollen för att komma åt att ta bort den svarta blindknappen och montera dit knappen med texten CAM istället.
Tur bakluckan är i plast, så det inte blir några korrosionsproblem efter håltagningen för kameran.

Jag fick min bil i veckan före midsommar, men jag dricker ju nästan aldrig aklohåliska dryckjom... :oops: :oops: host... så det löste sig!
Stödbensölen då ? :lol:
Det är inte ofta man somnat nykter i en husvagn. Jag skall iväg v29 med vagnen och den nya bilen, men får ett problem med att köra minst 100 mil med den innan vi kopplar på vagnen. Skall göra lite längre turer innan för att få upp milen på den.
Hur noga är det om man försöker att köra lugnt med den, fast man har vagn kopplad om jag nu inte skulle få mer än ca 100 mil på den till v29?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]