Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
trst skrev:Beställde en v70 t4 igår. Valde svart läder efter att säljaren avrått mig från att köpa blond (=vitt läder). Han påstod att det blir märken direkt och att man måste jobba med lädret för att hålla det fräscht? Stämmer detta?

Har ju fortfarande chans att ångra mig... och skulle ju lätt välja blond om det funkar i längden. Så himla snyggt!
FYI: Har ett barn på 1år och en till på väg.
Mja, lädret blir ju lika skitet som ett svart, bara att det syns mer. Köp Volvos läderrengöringskit och gör rent lädret när det behövs. Kanske var tredje månad? Märken vette fan hur det kan bli när det enda som skiljer är färg? :D

Ta det du vill ha, bilen ska ju användas! :D Skulle också absolut valt blond :)
av Stoffe87
trst skrev:Ser att några har beställt premium sound (Harman Kardon). Är det värt det?

Har ni testat High performace vs premium? Vad är skillnaden? Eller har ni beställt det bästa bara för att...? :)
Jag la till premium efter ett tag då många här på forumet skriver inte så trevliga inlägg om det... Men jag fick äntligen lyssnat på det och jag kan bara säga att jag gilla det skarpt!! Bra tryck men smaken är som baken
Användarvisningsbild
av JanneP77
trst skrev:Ser att några har beställt premium sound (Harman Kardon). Är det värt det?

Har ni testat High performace vs premium? Vad är skillnaden? Eller har ni beställt det bästa bara för att...? :)
Valde Premium Sound (Harman Kardon) till min XC70 och jag ångrar det inte! Riktigt bra ljud MEN glöm inte att beställa till subwoofer (2 st under bagagerumsgolvet)! Då blir det bra tryck på musiken! 8)
av Tobson01
svergie2 skrev:
trst skrev:Beställde en v70 t4 igår. Valde svart läder efter att säljaren avrått mig från att köpa blond (=vitt läder). Han påstod att det blir märken direkt och att man måste jobba med lädret för att hålla det fräscht? Stämmer detta?

Har ju fortfarande chans att ångra mig... och skulle ju lätt välja blond om det funkar i längden. Så himla snyggt!
FYI: Har ett barn på 1år och en till på väg.
Mja, lädret blir ju lika skitet som ett svart, bara att det syns mer. Köp Volvos läderrengöringskit och gör rent lädret när det behövs. Kanske var tredje månad? Märken vette fan hur det kan bli när det enda som skiljer är färg? :D

Ta det du vill ha, bilen ska ju användas! :D Skulle också absolut valt blond :)
Jag har softbeige i min nuvarande V70, och det är inte speciellt mycket jobb att hålla det snyggt. Så jag valde blond i min Classic som jag har beställt, med ett bra lädermedel så går det bra. Vi har 3 små barn som åker i baksätet. Jag tycker också du ska ta blond om du känner för det.
av magnus855
Valde också premium sound med sub och kan bara säga att jag är helnöjd, riktigt bra drag i den, men sen är inte jag någon audiofil heller så jag kan inte svara för hur kvaliteten verkligen är, men jag tycker det är bästa ljudet jag lyssnat på i bil iaf. Ska tilläggas att jag bara åkt volvo i hela mitt liv också så har inte mycket å jämföra med :)
av Tobson01
apersson850 skrev:Interiörbild på bil med Dynamic blond (FL0G).

Bild

Med förare, också blond.

Bild
snyggt, jag lääängtar tills jag får hämta ut min med blond inredning, dock ingen blond tjej, frugan är mörkhårig.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har använt Volvos Leather care kit på min klädsel några gånger. Gör god nytta när det gäller att fräscha till den. En sats sånt räcker till två bilar/två omgångar, om man inte kört kreatur där inne. Klädseln ser rätt vettig ut än, efter fyra år och 16000 mil.
Rengöringsgojan livade upp den gamla V70:n, från 2004, rätt ordentligt också. Det var så jag hajade till när jag satte mig i den några dagar efter behandlingen.

För övrigt tyckte jag det blev en bra kontrast med de panelinlägg jag har. Cross Avenue hette de i broschyren på den tiden, fast i bilinfo på minvolvo står det Shimmer Graphite. Men det är nåt som finns nu, om man försöker bygga en Volvo på websidan, inte då. Cross Avenue verkar inte finnas längre. Svarta är de i alla fall.

Yngsta dottern är tämligen blond, och katten, men det är det hela här.
av JEriksson

I min förra XC70 -07 som jag hade High Performance (HP) i kompletterade jag med en original subwoofer i lådan bak, visst vart det bättre bas och ett trevligare ljud i bilen men om man är ute efter mer tryck så är min åsikt att man måste ta till med en annan lösning. Därför blev det ett separat slutsteg som fick driva en subwoofer
Nu när jag beställde min nya V70 så var jag också tveksam till vilket ljudpaket man skulle ta samt om man skulle beställa med subwoofern eller inte, för att få denna monterad måste man först ta Premium Sound (PS). Verkar också som att man inte kan eftermontera subwoofern trots att man skulle ha PS i bilen utan måste som sagts beställas som nytt.

För min del blev det att jag bara valde HP och lät montera ett separat slutsteg samt ställde in min JL Audio 10" bas-låda till en mycket mindre kostnad mot vad PS + subwoofern kostar. OK, nu hade jag redan slutsteget och basen men denna kombination blir ändå billigare.

Nackdelen med denna kombination är att lådan tar upp plats i bagaget, går inte att komma ifrån men blir ett mycket bra ljud då basen får jobba fritt i hela kupén. Behöver man hela bagage-utrymmet så är detta långt ifrån en optimal lösning. Då är original woofern platsmässigt en bättre lösning. Har dock funderingar på om man skall bygga en ny låda med 2 st 8" i som då blir bredare men inte lika djup som den man har idag för att få till ett mer användarvänligt bagageutrymme. Måste också säga att till 95% är jag själv i bilen och på sin höjd har en väska där bak...

Bifogar en bild på hur jag har det så att ni kan få en uppfattning om platsen den tar.
IMG_1208.JPG
IMG_1208.JPG (122.77 KiB) Visad 322 gånger
// J
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 116

Hej, Är det någon som vet måtten […]

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]