Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

matte75 skrev:
oldtimersmc skrev:Skall gå att lära den lilla rackaren en massa annat har jag förstått, någon som testat?
Dela med er av era erfarenheter :P
Vad ska den kunna mer då?
Kolla med Rowe har inte haft tid omöjlighet att kolla i egen regi (hittar inte instruktionen) :shock:
oldtimersmc skrev:
matte75 skrev:
oldtimersmc skrev:Skall gå att lära den lilla rackaren en massa annat har jag förstått, någon som testat?
Dela med er av era erfarenheter :P
Vad ska den kunna mer då?
Kolla med Rowe har inte haft tid omöjlighet att kolla i egen regi (hittar inte instruktionen) :shock:
Rowe?
rowe skrev:Japp, funkar klockrent. Gick fint att "kilia" in dosan under en kabel under instrumentbrädan för dold installation, kör med OBD2 kontakten men den gick ju också att dra så att den inte syns.

Har även testat att ändra lite inställningar på själva dosan, funkar också bra, enkelt att programmera när man väl gjort det en gång.
Han...

Ps Min GSM-Dosa är på väg över gölen, skall ut å resa (fjollträsk) så jag kan inte testa för än tidigast fredag/lördag
rowe skrev:Japp, funkar klockrent. Gick fint att "kilia" in dosan under en kabel under instrumentbrädan för dold installation, kör med OBD2 kontakten men den gick ju också att dra så att den inte syns.

Har även testat att ändra lite inställningar på själva dosan, funkar också bra, enkelt att programmera när man väl gjort det en gång.
Vad är det för inställningar som du ändrat?
Köpte i våras en V70 D4 AWD där det installerades fjärrstart med originalnyckeln. Får den att starta från ca 60 m fri sikt vilket räcker för mig. Märkte ett fenomen i går morse. Hade timern inställd på 7.40. Hustrun visste inte det utan startade med fjärren ca 7.00. Påstår att blinken blinkade flera gånger och sist lyste längre. Bilen var dock kall när jag for iväg 7.35. Testade systemet efter det flera gånger och kom till den slutsatsen att om värmaren startat med timer stänger fjärren av den. Då blinkar blinkljusen tre gånger, fast min hustru nu påstod att dom gjort det såsom dom borde göra när värmaren startar med fjärren. Annars går inte värmaren att stänga av med fjärren. I instruktionerna står det att blinkarna blinkar tre gånger och sen lyser litet längre. På min bil blinkar dom 5 gånger och sen lyser ett par sekunder.
Användarvisningsbild
av bem
joel80 skrev:Volvo hade erbjudande idag i Min Volvo tidningen som hänger med bensinräkningen. :)
Monterat och klart fjärrstart av värmaren via bilnyckeln 2490kr (Passar årsmodell 2013 och bilar med timer)
Hej,
I vilket nr av Volvo life var erbjudandet, var det i nov 2013?
Hur länge gällde erbjudandet tro?
2490 kr för att få "applikation fjärrstart" intankad via VIDA för det priset är väl hyfsat - ordinare pris är väl en tusing till?
Edit: hitta tidningen i PDF hos Volvo:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... 1_2013.pdf

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
Jag maila tillverkaren om det fanns några planer för Autoplugin Therminal for iPhone. De svara:

Now it is only Android OS support. Unfortunately iOS will not support soon.
Best Regards
Alex Viner

/Bo
Synd!

Nackdelen är att man måste ha ett 3G abbonemang i bilen om man ska kunna styra via nätet.

Finns appar som även skickar förinställda SMS, vilket gör att man kan använda vilken GSM modul som helst utan 3G.
De går då enkalt att styra via app, men man ser tyvärr inte status på värmaren via appen.

http://www.ebay.com/itm/Seven-Relay-Out ... 126wt_1120

Borde fungera att koppla mot rysslådan och styra via app från iPhone.
bem skrev:
joel80 skrev:Volvo hade erbjudande idag i Min Volvo tidningen som hänger med bensinräkningen. :)
Monterat och klart fjärrstart av värmaren via bilnyckeln 2490kr (Passar årsmodell 2013 och bilar med timer)
Hej,
I vilket nr av Volvo life var erbjudandet, var det i nov 2013?
Hur länge gällde erbjudandet tro?
2490 kr för att få "applikation fjärrstart" intankad via VIDA för det priset är väl hyfsat - ordinare pris är väl en tusing till?
Edit: hitta tidningen i PDF hos Volvo:
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... 1_2013.pdf

/Bo

Minvolvo Magazine heter tidningen nummer 11/2013 och kommer tillsammans med bränslenotan på Volvos tanka kort.
Så erbjudandet skall gälla nu boka upp Bosse
Min dosa lämnade Us.. i går
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 38

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]