Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag beställde förra lördagen, fick mittlöpnummer
I torsdag, prel byggvecka v:27 leverans
V:30
För se hur jag gör med sportchassit
Är nog rädd att det blir för stöttigt
Blir att jag tar standard chassi med nivåreglering
FSandstrom skrev:Hur är det med leveransveckan, är det då ÅF får den eller när man får den själv? Jorglund verkar ju få sin veckan det står om jag förstår inläggen rätt...
Det skall vara den vecka som du får bilen.
Min började på v28 och har flyttats till 26 min handlare fick bilen igår v24
stefanc67 skrev:Jag beställde förra lördagen, fick mittlöpnummer
I torsdag, prel byggvecka v:27 leverans
V:30
För se hur jag gör med sportchassit
Är nog rädd att det blir för stöttigt
Blir att jag tar standard chassi med nivåreglering
Beställde samtidigt, men jag har byggvecka v28 / leverans v35. Antar att det beror på semesterperioden, när nu den är? Har säkert sagts tidigare i tråden utan att jag orkar leta. Man kunde ju gissa omkring v28-30. Svårt att veta exakt hur det funkar...
Vart nere idag och ändrade min konfiguration tog bort sportchassi och la till standard chassi med nivåreglering
Jorglund skrev:
FSandstrom skrev:Hur är det med leveransveckan, är det då ÅF får den eller när man får den själv? Jorglund verkar ju få sin veckan det står om jag förstår inläggen rätt...
Hmm, min ÅF tycker +1-2veckor på leveransveckan, gissar att dragkroken ställer till visst problem, men sett till dina veckor så borde de ju ändå ha två veckor på sig. Men men, ÅF håller säkert inte på bilen längre än de måste :-).
FSandstrom skrev:
Jorglund skrev:
Hmm, min ÅF tycker +1-2veckor på leveransveckan, gissar att dragkroken ställer till visst problem, men sett till dina veckor så borde de ju ändå ha två veckor på sig. Men men, ÅF håller säkert inte på bilen längre än de måste :-).
Allt som skall eftermonteras drar ju ut på tiden, men det är inte så stor skillnad utan det är ju när ÅF får bilen från Volvo beroende på semester etc.
Min har ganska mycket som eftermonteras, Drag, Backkamera, Vinge på bakluckan, Side scuff plates, stänklappar etc.. och han behöver ha min bil i 1v för detta samt besiktiga bilen pga draget..
//JL
Konstigt iofs att inte backkameran monteras från fabriken, är jäkligt mycket att ta isär för att få dit den ?

Fick en glimt av min bil idag hos åf :)
Dock inte påbörjat montering av ngt än ..

Bild
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08