- tor 31 okt 2013, 15:11
En massa tjafs här om att AC skulle vara onödigt. Bor ni i sibirien eller? Solen börjar ligga på rejält i maj och i alla fall mina bilar blir som växthus då. Så fort det är +10 grader och solsken så behöver man kyla av lite i bilen. Ja, visst, man kan öppna ett fönster, men det blir dragit och inte alls skönt för nacken. Så AC hade jag aldrig avstått ifrån, jag har åkt bil utan och det var inget kul på sommaren.
Taklucka är faktiskt riktigt vettigt. Att köra med luckan öppen de där 3-4 sommardagarna när man önskar att man ägde en cab. Istället för att ha ytterligare en bil med fällbart tak som nästan inte körs så känns taklucka som ett riktigt bra alternativ.
Däremot så finns det lite jag tycker är onödigt. Elfönsterhissar i baksätet är tämligen onödigt, särskilt för mig som åker ensam för det mesta. Fram är vettigt, det är säkrare att bara trycka på en knapp än att börja veva. Och på passagerarsidan är det kanon om man behöver fråga om vägen eller något. Men, men, men, varför i baksätet?
Sedan kan man tycka att bältesvarnaren är onödig, det borde ju vilken idiot som helst förstå att man skall ha bälte på sig. Men nu är det ju så att man inte får några stjärnor i krocktestet om det saknas.
Dimljus har jag aldrig haft och aldrig saknat. Vad skall man med det till?
Egentligen är fjärrlås också en såndär riktigt onödig sak.
Och så måste jag ändå säga regnsensor. Att flytta en spak när det börjar regna är inte så förbaskat svårt.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.