Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#296526
CarMan skrev:köper du en fabriks ny bil, så ska det alltid vara att vrida om nyckeln o köra (allla besikningar m.m. ska fixas)
men betäler du bara jobet montera drag kro i efterhand så ingår ju inte besiktning, det är ju nått du får betala extra för (besiktnings kostnad + tiden det tar att utföra besiktningen)
men man kan ju tycka att frågan skulle ha dykt up, när du beställde jobbet.

jag tycker det låter som bilia har koll, men att du inte har koll
Det är ingen skillnad på att eftermontera en dragkrok eller eftermontera en trimning, samma krav på besiktning av ägaren krävs.
Om man beställer alltihop innan leverans av ny bil så skall Bilia fixa besikningen som krävs.
#296710
Alltså nu måste jag bara klargöra en sak för mig själv och vill ha era svar/bekräftelse :shock:

Alltså om man har en v70 MY08/MY09 så har man 200hk idag med 2,5T/2,5FT
Och då kör man i Polestar och får 258 med etanol och 245 med bensin = 8900:-
8900:- som ger dig minst 45hk alltså. Det är ju värt pengarna med bibehållna garantier och allt.

Men jag, och många fler nu, som köper en 2,5FT MY10 med standrad 231hk får ju inte ut mycket hk för pengaran :roll:

231hk->245hk= 14hk (bensin)
231hk->258hk= 27hk (etanol)

Så att trimma en MY10 via Volvo orginal är alltså fett ovärt (förutom att garantie bibehålls)

Då trimmar jag hellre hos BSR och köper till deras maskinförsäkring/garanti.

Synpunkter?
#296714
LOTEZ skrev:Alltså nu måste jag bara klargöra en sak för mig själv och vill ha era svar/bekräftelse :shock:

Alltså om man har en v70 MY08/MY09 så har man 200hk idag med 2,5T/2,5FT
Och då kör man i Polestar och får 258 med etanol och 245 med bensin = 8900:-
8900:- som ger dig minst 45hk alltså. Det är ju värt pengarna med bibehållna garantier och allt.

Men jag, och många fler nu, som köper en 2,5FT MY10 med standrad 231hk får ju inte ut mycket hk för pengaran :roll:

231hk->245hk= 14hk (bensin)
231hk->258hk= 27hk (etanol)

Så att trimma en MY10 via Volvo orginal är alltså fett ovärt (förutom att garantie bibehålls)

Då trimmar jag hellre hos BSR och köper till deras maskinförsäkring/garanti.

Synpunkter?
En spontan synpunkt är väl att du från BSR inte kan registreringsbesiktiga bilen och att den alltså inte är laglig att köra med....men det kanske är oviktigt.
#296715
jhenrikj skrev:
LOTEZ skrev:Alltså nu måste jag bara klargöra en sak för mig själv och vill ha era svar/bekräftelse :shock:

Alltså om man har en v70 MY08/MY09 så har man 200hk idag med 2,5T/2,5FT
Och då kör man i Polestar och får 258 med etanol och 245 med bensin = 8900:-
8900:- som ger dig minst 45hk alltså. Det är ju värt pengarna med bibehållna garantier och allt.

Men jag, och många fler nu, som köper en 2,5FT MY10 med standrad 231hk får ju inte ut mycket hk för pengaran :roll:

231hk->245hk= 14hk (bensin)
231hk->258hk= 27hk (etanol)

Så att trimma en MY10 via Volvo orginal är alltså fett ovärt (förutom att garantie bibehålls)

Då trimmar jag hellre hos BSR och köper till deras maskinförsäkring/garanti.

Synpunkter?
En spontan synpunkt är väl att du från BSR inte kan registreringsbesiktiga bilen och att den alltså inte är laglig att köra med....men det kanske är oviktigt.

Jo, det är en nackdel iofs. Men aldrig hört om någon som torskat på chiptrimmad bil. Dvs diskret trim utan massa utvändig krimskrams och avgassystem som låter som fxn....

Nej, det får räcka med 231hk åt mig :-) Nybliven farsa sen 8mån tillbaka. kör "rätt" så sakta nufortiden :roll:
#296817
LOTEZ skrev:Alltså nu måste jag bara klargöra en sak för mig själv och vill ha era svar/bekräftelse :shock:

Alltså om man har en v70 MY08/MY09 så har man 200hk idag med 2,5T/2,5FT
Och då kör man i Polestar och får 258 med etanol och 245 med bensin = 8900:-
8900:- som ger dig minst 45hk alltså. Det är ju värt pengarna med bibehållna garantier och allt.

Men jag, och många fler nu, som köper en 2,5FT MY10 med standrad 231hk får ju inte ut mycket hk för pengaran :roll:

231hk->245hk= 14hk (bensin)
231hk->258hk= 27hk (etanol)

Så att trimma en MY10 via Volvo orginal är alltså fett ovärt (förutom att garantie bibehålls)

Då trimmar jag hellre hos BSR och köper till deras maskinförsäkring/garanti.

Synpunkter?

nu har jag inte kollat på hemsidan, men det finns väll inget trim till 231hk 2,5ft (& om det kommer lär det motsvara kostnaden för att trimma en 163 diesel till 185hk) om jag får gissa
#297085
Var till volvo och fick min v70 09 2.5ft geartronic trimmad idag. Det Blev en helt annan bil. vridet kommer direkt och håller i till 5000 varv, tycker att den går lite bättre än förra bilen (V70N T5) fast utan ketchup effekten. Men det är just vridet som imponerar.
#297114
CDr skrev:Var till volvo och fick min v70 09 2.5ft geartronic trimmad idag. Det Blev en helt annan bil. vridet kommer direkt och håller i till 5000 varv, tycker att den går lite bättre än förra bilen (V70N T5) fast utan ketchup effekten. Men det är just vridet som imponerar.
Bensin eller etanol i tanken?
#297115
CDr skrev:Var till volvo och fick min v70 09 2.5ft geartronic trimmad idag. Det Blev en helt annan bil. vridet kommer direkt och håller i till 5000 varv, tycker att den går lite bättre än förra bilen (V70N T5) fast utan ketchup effekten. Men det är just vridet som imponerar.
Låter trevligt! :D
Återkom gärna och ge en rapport på bensin/etanol förbrukningen. Den skall ju vara oförändrad vid normal körning men det vore trevligt att få det bekräftat.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]

Är MAP-sensorn rengjord? Tycker i övrigt[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klima[…]