Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Verdi skrev:
PeterNi skrev:
keroan skrev:Är det någon som fått ett brev om återkallelse?
Jag har inte fått nåt än...
jag har ännu inte fått något brev...

Inte jag heller. Hämtade ut min bil 31 augusti. Är inte min drabbad?
Har den stannat för dig?
av FBKEeyore
Verdi skrev:
PeterNi skrev:
keroan skrev:Är det någon som fått ett brev om återkallelse?
Jag har inte fått nåt än...
jag har ännu inte fått något brev...

Inte jag heller. Hämtade ut min bil 31 augusti. Är inte min drabbad?
Jag hämtade ut min XC70 i augusti.
Har inte fått något brev, men kollade med min servicetekniker som kollade upp registreringsnumret.
Den var drabbad så jag ska lämna in min bil nästa vecka.
jag har ännu inte fått något brev...[/quote]

Inte jag heller. Hämtade ut min bil 31 augusti. Är inte min drabbad?[/quote]

Jag hämtade ut min XC70 i augusti.
Har inte fått något brev, men kollade med min servicetekniker som kollade upp registreringsnumret.
Den var drabbad så jag ska lämna in min bil nästa vecka.[/quote]

Fick du något besked på om det stod I din bils servicedokument att den var återkallad, eller fick han kolla med mjukvaruuppdateringar, koder osv för att få fram att den var drabbad? Jag ringde och kollade min verkstad, och kundmottagaren där fick bilnumret, såg att den uppdaterats för bränslefelet, "men här står inget om att den är återkallad". Så jag är fortrfarande frågande: Är alla som "drabbats" noterade som "återkallade" och kommer förr eller senare att få besked om uppdatering? Någon som vet?
Användarvisningsbild
av joel80
Har man långt till verkstan har man full rätt att kräva milersättning för sånt här.
av Droopy
Alla kan ju såklart inte få besked sammtidigt, hur skulle det se ut, det är väl bara rulla på som vanligt och får du en kallelse åker du in med bilen el så gör du fixen på nästa service.
av mangeV70
Bokade första service i veckan och teknikern sa att min bil omfattades av detta. Brevet kom nu i slutet av veckan så det är väl bara att låta dom göra uppdateringen trots att det varit lugnt på felfronten(tack och lov).
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]