Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av springpojke
har beställt en v70 awd classic med följande;

DRAG, DELBART
Digitalt kombiinstrument
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmda spolarmunstycken 000602
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
INTERIÖRPAKET KUPÉ OCH LASTRUM
Innerbackspegel, tillägg för Kompass
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com. 000583
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Parkeringshjälp fram och bak 000691
Progressiv hastighetsberoende servo 000171
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
STÖTFÅNGARSKYDD BAK
Sensus Connect Premium Sound, 7" 000934
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas
Subwoofer, 2X130 W
TAKSPOILER
Taklucka i glas, Elmanövrerad
V70/XC70 Sport 998909
Volvo on Call
Växlingspaddlar 000873
Backkamera
Lastgaller

Har tagit den i Ice Vit, var lite inne på Crystal white men har bara läst tråkigheter om färgen, att volvo inte verkar få till den något bra, att det är så stora färgskillnader mellan plast och plåt, och jag har sett det själv på ett flertal bilar, stötfångarna blir mycket gulare än resten av bilen. Väldigt synd
Användarvisningsbild
av JanneP77
springpojke skrev:har beställt en v70 awd classic med följande;

DRAG, DELBART
Digitalt kombiinstrument
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmda spolarmunstycken 000602
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
INTERIÖRPAKET KUPÉ OCH LASTRUM
Innerbackspegel, tillägg för Kompass
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com. 000583
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Parkeringshjälp fram och bak 000691
Progressiv hastighetsberoende servo 000171
STÄNKSKYDD FRAM+BAK NYMONT
STÖTFÅNGARSKYDD BAK
Sensus Connect Premium Sound, 7" 000934
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas
Subwoofer, 2X130 W
TAKSPOILER
Taklucka i glas, Elmanövrerad
V70/XC70 Sport 998909
Volvo on Call
Växlingspaddlar 000873
Backkamera
Lastgaller

Har tagit den i Ice Vit, var lite inne på Crystal white men har bara läst tråkigheter om färgen, att volvo inte verkar få till den något bra, att det är så stora färgskillnader mellan plast och plåt, och jag har sett det själv på ett flertal bilar, stötfångarna blir mycket gulare än resten av bilen. Väldigt synd
Hej! Har själv en XC70 Sport Edition i just Chrystal White men jag känner inte riktigt igen mig i det du skriver om färgskillnader...? Nu har ju XC70 svarta stötfångare men det finns väl flera karossdetaljer på dem som är i plast, bl a bakluckan och motorhuven om jag inte missminner mig. Jag kan då inte se några färgskillnader, däremot ger ju Chrystal White en mer "levande" upplevelse än solid vit. Den liksom skiftar lite i färgen beroende på ljuset. Personligen tycker jag den är riktigt snygg som kontrast till XC70:s svarta detaljer och Sport Editions blanksvarta detaljer. :D
av Z28
Min har färgskillnad mellan fronten och övriga bilen, syns dock inte i alla ljusförhållanden. Men det här gäller ju inte bara crystal white, jag ser detta ganska ofta speciellt på lite ljusare metallicfärger som silver, electric silver och seashell beige.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Någon som kanske har fått sin bil redan, och har beställt med skinnstolar "Blond" och kan vara vänlig att lägga upp lite interiör bilder? Vi är oense i familjen. Jag vill ha Soft beige Sandstone inredning eller Hazel klädsel, och sambon vill ha Blond ...
Användarvisningsbild
av svergie2
Statsminister skrev:Någon som kanske har fått sin bil redan, och har beställt med skinnstolar "Blond" och kan vara vänlig att lägga upp lite interiör bilder? Vi är oense i familjen. Jag vill ha Soft beige Sandstone inredning eller Hazel klädsel, och sambon vill ha Blond ...
Blond alla dagar i veckan! Bild Bild
av Goblin
Nä nu får Volvo sätta igång och bli klar med bilen! :P Inte hört någonting från säljaren och på MinVolvo ser man ingenting. Passaten som jag beställde samtidigt blev färdigbyggd för två veckor sedan och säljaren på VW ringde i förgår och sa att det blir levererans 3:e september. :D
av trst
Beställde en v70 t4 igår. Valde svart läder efter att säljaren avrått mig från att köpa blond (=vitt läder). Han påstod att det blir märken direkt och att man måste jobba med lädret för att hålla det fräscht? Stämmer detta?

Har ju fortfarande chans att ångra mig... och skulle ju lätt välja blond om det funkar i längden. Så himla snyggt!
FYI: Har ett barn på 1år och en till på väg.
av trst
Ser att några har beställt premium sound (Harman Kardon). Är det värt det?

Har ni testat High performace vs premium? Vad är skillnaden? Eller har ni beställt det bästa bara för att...? :)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 116

Hej, Är det någon som vet måtten […]

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken