Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
apersson850 skrev:Är det popnitar till dem? Mina till min XC70 är skruvade fast.
Man skruvar ur 3 skruvar som sitter och håller innerskärmen på plats och så skruvar man dit stänkskyddet med dom. Sen kompletterar man med 2 popnitar per stänkskydd som man måste borra för till bakre stänkskydden och ena popniten för dom främre.
Bild
Användarvisningsbild
av bem
GustavE skrev:
bem skrev:Hej,
Jo jag har nya stänkskydd jag fick med till bilen som ligger i garaget som skall på så fort jag hinner.

/Bo
Monterade mina stänkskydd häromdan. Kan tipsa om att vara extra noggrann när du borrar för den nedersta popniten på de främre stänkskydden. Vet inte hur det ska vara egentligen, men jag borrade lite snett så popniten skulle fästa i plastsparklådan och inte bara lite halft i innerskärmen.
Tack för tipset, det skall jag se upp med. Och bild hade du också på din stänklapp fram, bra.
Skall bara stapla upp 6 kubikmeter ved som ligger i garaget, sen så får jag in bilen i garaget och kan montera stänkskydden jag också :)
Monteringsanvisningar för fram och bak fanns på Volvos Tillbehörswebb men där står inget specifikt om vinkling vid borrning för popniten men man får väl försöka få hålet så anläggningsytan för popnitens skalle blir så "platt" som möjligt mot materialet den dras fast i.

Monteringsanvisningen:
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463516

GustavE,
Har du listat ut vad det är för material i hjulhusen? Är det nån sorts filtmaterial?

/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
jpennerb skrev:Några prylar som du bara måste köpa till är glasögonhållare och bärkassehållare, dessa tillbehör har varit grymma att ha! Även 12v uttaget bak har varit kanon! :D
Reklamvarning men köp mitt 12-v uttag vet jag. :D http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&t=100627
av Lövet
Jag körde stänkskydd utan popnitar på min S40. Fäste bara med skruvarna. De satt som berget och hade inte rört sig en millimeter. Är lite skeptisk till att borra fler hål i plåten.
Det är kanske för att XC70 har plastgaloscher längs hela undersidan som det är annorlunda. Där fanns inga popnitar, och heller inga anvisningar om borrning eller nåt. Bara längre skruvar, som ersätter de som i vanliga fall håller ihop plasten, när de nu både ska hålla ihop plasten och dessutom stänkskyddet.
Användarvisningsbild
av bem
jpennerb skrev:Några prylar som du bara måste köpa till är glasögonhållare och bärkassehållare, dessa tillbehör har varit grymma att ha! Även 12v uttaget bak har varit kanon! :D
Jo 12 volts uttag i lastutrymmet skall det bli vad det lider, hade det i min gamla V70 och jag har kompressorkylbox så uttag bak behövs.
Bärkassehållare hade jag också i den gamla V70 jag hade och det var rätt användbart. Men till nya V70 2014 har jag inte hittat nån på Volvos Tillbehörswebb för V70 MY14. Men jag kan se i broschyren för V70 2014 att det finns en. Vet ej vad den kostar. Bärkassehållaren jag tänker på ser ut så här, det är sån du menar va?
/Bo

Bild
900kr kostar lasthållaren.
simonhalmstad skrev:900kr kostar lasthållaren.
Bärkassehållaren menade jag blev lite fel. :wink:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 28

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]