- tor 30 maj 2013, 19:46
#758663
Hm.. här kryper jag tillbaka och skäms lite. Som vissa av er sett så måste jag revidera mina förbrukningsuppgifter..
) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=94630
Så, igår lyckades jag komma ner på 4.7l/100km på en resa mellan Stockholm - Västerås.
Och idag hamnade jag på 5.2l/100km mellan Örebro och Gävle, trots en regenerering som drog upp förbrukningen ganska rejält under ca 4 mil.
Nu blir förbrukning vid pump intressant närmsta månaderna. :) Se om den här nya kunskapen ger lite.. haha.. Här jagar man cl med däcktryck och slipstreams.. men missar en rätt uppenbar besparare. :D Pinsamt...
Det jag direkt reagerat på är dock att i uppförsbackar på motorväg drar förbrukningen iväg lite mer än tidigare.. Men i nedförsbackar och på flack mark är det en skaplig skillnad åt andra hållet.


Så, igår lyckades jag komma ner på 4.7l/100km på en resa mellan Stockholm - Västerås.
Och idag hamnade jag på 5.2l/100km mellan Örebro och Gävle, trots en regenerering som drog upp förbrukningen ganska rejält under ca 4 mil.
Nu blir förbrukning vid pump intressant närmsta månaderna. :) Se om den här nya kunskapen ger lite.. haha.. Här jagar man cl med däcktryck och slipstreams.. men missar en rätt uppenbar besparare. :D Pinsamt...
Det jag direkt reagerat på är dock att i uppförsbackar på motorväg drar förbrukningen iväg lite mer än tidigare.. Men i nedförsbackar och på flack mark är det en skaplig skillnad åt andra hållet.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13