Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

The winer is Dimljusen!
Digital TV:n i min V60 har jag använt typ 10 gånger sen jag hämtade den för snart två år sedan. Mest partytrick. Så det känns väl kanske inte som världens mest välspenderade pengar. Har aldrig använt den där multimedia-fjärrkontrollen jag köpte till för en massa pengar heller. Den känns dock väldigt gedigen! Bra tyngd i den! 8)
oldtimersmc skrev:The winer is Dimljusen!
Dock de få gånger man slår på dimljusen - när det verkligen är dimma - så hjälper de ändå till att lysa lågt efter sidorna på vägen. Men så jättestor skillnad märks inte så nog kan man leva utan dimljus.

Kom på en onyttig grej till som brukar ingå i nåt paket - "kromade" (silver) inläggningar runt sidorutorna eller silverfärgade rails och liknande.
Jag gillar lite mer "clean look" så då blir sånt ganska onyttigt för egen del och tycker inte det är snyggt heller.

Sen har jag alltid undrat om nån verkligen köper beige inredning (sätesklädsel, dörrsidor, ratt) i en Volvo - så otroligt opraktiskt om man är nåt sånär aktiv med bilen och inte bara finåker i finkläderna.

/Bo
bem skrev:
oldtimersmc skrev:The winer is Dimljusen!
Dock de få gånger man slår på dimljusen - när det verkligen är dimma - så hjälper de ändå till att lysa lågt efter sidorna på vägen. Men så jättestor skillnad märks inte så nog kan man leva utan dimljus.

Kom på en onyttig grej till som brukar ingå i nåt paket - "kromade" (silver) inläggningar runt sidorutorna eller silverfärgade rails och liknande.
Jag gillar lite mer "clean look" så då blir sånt ganska onyttigt för egen del och tycker inte det är snyggt heller.

Sen har jag alltid undrat om nån verkligen köper beige inredning (sätesklädsel, dörrsidor, ratt) i en Volvo - så otroligt opraktiskt om man är nåt sånär aktiv med bilen och inte bara finåker i finkläderna.

/Bo
Har en V40 2.0T -02 jubileumsmodell med begie inredning. Lädret är lite sprucket men ingen missfärgning någonstans! Har även aut bakrutetorkare på min bil så det har hängt med ganska länge! :D
Bälte i bagaget är väl ganska onödigt och självklart AM radio och även mittenplatsen :) Och ska man ha en mittplats kunde man väl ändå ha tryckt in en bältessträckare där med! Det lilla lilla facket på förarsidan som man typ får in en halv snickers i kunde väl kvitta!
Såg nån nämde taklucka tidigare i tråden. Säkert en del som gillar detta men lite halvt om halvt onyttig/onödig grej kanske i vårt land.
Men jag har undrat en del vad anledningen kan vara att Volvo på senare årgångar (2013 och 2014) har taklucka som ingår i ett av deras "paket" (Hight-tech paket / Teknikpaket Pro). Man kan ju inte ens, vad det verkar, välja bort taklucka om man är intresserad av de andra grejerna i detta paket. Då det rimligen är lite udda extrautrustning med taklucka för de flesta i Sverige gissar jag. Nån som kan gissa hur man tänker på Volvo i detta fall? Själv är jag på jakt efter en nästan ny V70 och har sett några intressanta objekt men en del har taklucka vilket jag inte alls vill ha och då föll de bilarna bort förstås. Man blir lite nyfiken ändå varför takluckan fått aningens lite comeback i Volvos värld vad det verkar med tanke på att dess nytta är ganska begränsad.
/Bo
Automatiskt helljus... fattar inte riktigt hur det hjälper föraren men kanske funkar OK. Blända av och sätt på heljuset igen är ju inte så betungande uppgift för föraren så varför behöver man hjälkp med det? Men antar det är nåt med ljuset i sig som är bättre. Och kan inte mötande trafik bli bländade eller irriterade om det automatiska heljuset inte bländar av i tid? Jag är lite skeptisk om detta verkligen fungerar ute i verkligheten i alla situationer. Nån här som har det och kan berätta om det funkar OK?
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 40

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]