Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Racetwin2 skrev:Hej alla!

Några av oss har undrat i en annan tråd som rörde förändringar i MY11 och vi har inte lyckats klura ut vad detta är för något, se bilderna nedan så jag skapar en separat tråd då det var ett sidospår i den andra tråden. Det ser ut som en rektangulär lampa innanför dörrhandtaget. Den är också i någon form av klarglas/genonskinlig plast. Någon hävdade att detta kom på MY11, dvs instegsbeslysning. Men jag har den i min MY10. Dock får varken jag som har en sen MY10 eller de som har MY11 denna lampa att lysa....om det nu är en lampa dvs. Jag har detta även i dörrarna bak.

Är det någon som vet vad detta är? En teori skulle kunna vara att det är en nödbelysning vid krock då jag inte fått den att lysa oavsett det är dag/natt öppen/stängd dörr, Ljus på/av, tändning på/av. Jag har testat ALLT utan att lyckas tända dem. Andra gissningar har varit att det är någon form av sensor.

Ett mysterium.....

Bild
Bild
Här är en snubbe som installerar lampor.

av 9070
Tackar!!
Måste bara säga att fan va duktiga ni är som kopplar och donar imponerande, hämtade min xc70-14 igår och den har all den belysning so´m beskrivs här. En annan fråga är om skylt, och fotbelysning styrs av canbus? Tänkte stoppa in led i skylt och fotbelysning gjorde det på min förra och det blev riktigt bra :lol:
gurkburk skrev:Måste bara säga att fan va duktiga ni är som kopplar och donar imponerande, hämtade min xc70-14 igår och den har all den belysning so´m beskrivs här. En annan fråga är om skylt, och fotbelysning styrs av canbus? Tänkte stoppa in led i skylt och fotbelysning gjorde det på min förra och det blev riktigt bra :lol:
I din nya XC70 MY14 har du redan LED i fotutrymmet, jag tror att färgtemperaturen är 3500K finns bilar med 4000K i dessa har sett båda! Till skyltbel. har HOVA en snygg lösning, har dock ej testat dessa, någon annan som köpt HOVAs Modellanpassad skyltbelysning till Volvo?
Bosse: Sådana har jag köpt, men jag betalade kanske 20kr för min uppsättning. Inte kommit till användning dock då genomföringen vid dörren till insteget var hemsk att jobba med. Ville koppla in mig på instegsbelysningen så lampan under dörren bara tänds när bildörren öppnas och släcks när den stängs.
Men om nån vill köpa det för 100 spänn så hojta, billigare än Biltema! ;) ;) ;)
Jag har monterat dom i min 08 följde färgmärkningen på kablarna som finns skrivet i tråden, la även på lite vit färg på ytterkanten på linsen så de vart som lite reflektor så lyset sprider i handtaget istället, då jag har mörk inredning.
Hej! Monterade själv in "kittet" från Tobbe. Men tänkte vidareutveckla dem lite... Lyset dör så fort tändningen stängs av, funderade därför om jag skulle montera på en liten kondensator på varje diod för att fördröja släckning i 1-2 min. Någon som tror på iden?
thePettson skrev:Hej! Monterade själv in "kittet" från Tobbe. Men tänkte vidareutveckla dem lite... Lyset dör så fort tändningen stängs av, funderade därför om jag skulle montera på en liten kondensator på varje diod för att fördröja släckning i 1-2 min. Någon som tror på iden?
Kanon, har fått massor av förslag på olika uppgraderingar.
Hoppas du är nöjd :)
westcoastrecond skrev:Till er som har täcklock, håll ut. :wink:
image.jpg
Har beställt några set, tänkte att jag skulle gjuta av dem och tillverka till betydligt billigare peng än vad de sälj för hos Volvohandlaren.
Hej hej.
Efter ett tags studerande i denna tråd och på forumet så har jag blivit sugen på denna eftermotering.
Jag har en v70 my12 med täcklock och var inne på volvo idag och försökte få fram just ljusledaren men han som hjälpte mig kunde inte hitta på nån sådan, och nu till min glädje så hoppas ja nu på att det är just denna del som kan hjälpa mig!?
Är det då art.nr: 366432 som jag ska ha 4st av?
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 22
App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?