- sön 25 okt 2009, 10:05
Jag vet inte exakt hans prisklass, men jag tror att hans nuvarande gick på en bit över 600K då han beställde den. Så jag tror inte att priset är jätteviktigt. Men V70:n är ju klart billigare med samma utrustning, vilket han såg som ett plus.
Missförstå mig inte, jag tycker att 8,2 sekunder är alldeles tillräckligt (min gör ju det på 9,9s...). Men vissa vill ju att det ska gå undan. Framför allt Audiförare
ztaffans skrev: Jaha, då bör han ha en 3,0 TDI för att den ska vara snabbare i alla fall om han kör diesel. För vi jämför väl bilar i samma storleksklass (alltså A6 Avant).Yes, han har en 3,0TDI Quattro. Han va inne på att köpa en ny med samma motor, men jag föreslog V70II istället.
(...)
V70 och A6 spelar inte i samma division när det gäller priset om man tex vill ha en A6 som motsvarar en Summum utrustad V70 och dessutom en 3,0TDI (för 8,2 sek är för långsamt till 100) lär prislappen hamna en bra bit över 500 000 kr :-O) .
Jag vet inte exakt hans prisklass, men jag tror att hans nuvarande gick på en bit över 600K då han beställde den. Så jag tror inte att priset är jätteviktigt. Men V70:n är ju klart billigare med samma utrustning, vilket han såg som ett plus.
Missförstå mig inte, jag tycker att 8,2 sekunder är alldeles tillräckligt (min gör ju det på 9,9s...). Men vissa vill ju att det ska gå undan. Framför allt Audiförare

Porsche Cayenne Turbo MY06 - Helt fullutrustad
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv