Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

258hk på etanol och 245 på bensin
Men det verkar som om man får 360Nm oavsett bränslet, vilket är lite märkligt.
priset är ju olika beroende på bilken motor man har.
men alla priser står ju på http://www.polestar.se där finns att man bahöver veta!

ska du trimma så ska du själv gå in på den hemsidan & plocka med dig det artickelnumer din trimmninga har, sen besöka en volvo handlare.
whennebab skrev:Vad händer om man inte reg besiktigar bilen efter trimningen?
troligen ingen ting. men bilen är i teorin olaglig
För många år sedan så hade jag en tjänstebil (min första) och beställde dragkrok efter en tid som monterades på Bilia. Jag antog, helt fel, att Bilia skulle regbesikta bilen så att när jag hämtade den så var det bara att köra.
Ingen reagerade på problemet tills jag skulle genomföra min första besiktning, då påpekade bilbesiktningen att jag måste göra en regbesiktning.

Kontentan av det hela är att Bilia har ingen koll på om bilen är rätt regbesiktigad eller inte.
Det är klart, att om det blir en försäkringsfråga / motorras så kan det ju poppa upp som gubben i lådan.

Men jag tror nog att man kan göra regbesiktning tids nog, när det finns pengar på fickan :-)
Jag fick ett intyg från Volvo att allt är lika utom effekt. Denna info skickades "automatiskt" till Bilprovningen centralt. Enligt Bilia (vad nu det är värt...) krävs ingen regbesiktning sålänge regbeviset kompletteras med detta intyg. Om man vill kan man besiktiga för att få allt på ett papper.
köper du en fabriks ny bil, så ska det alltid vara att vrida om nyckeln o köra (allla besikningar m.m. ska fixas)
men betäler du bara jobet montera drag kro i efterhand så ingår ju inte besiktning, det är ju nått du får betala extra för (besiktnings kostnad + tiden det tar att utföra besiktningen)
men man kan ju tycka att frågan skulle ha dykt up, när du beställde jobbet.

jag tycker det låter som bilia har koll, men att du inte har koll
belker skrev:Jag fick ett intyg från Volvo att allt är lika utom effekt. Denna info skickades "automatiskt" till Bilprovningen centralt. Enligt Bilia (vad nu det är värt...) krävs ingen regbesiktning sålänge regbeviset kompletteras med detta intyg. Om man vill kan man besiktiga för att få allt på ett papper.

Bilen SKALL registreringsbesiktas. Det framgår tydligt i Volvos information
till Återförsäljarna. Kolla upp med Bilia om dom har gjort det eller inte.
Det är Ägaren till bilen som ansvarar för att det blir gjort. Sen kan man ju
beställa det jobbet av Återförsäljaren om man vill men då får man ju
betala för transporten till SBP.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Jag gillar EV9 :-) men de behåller vä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Jag får alltid brottas med Circle Ks laddare[…]