Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tflex skrev:Ingen som vet varför lampan för avgasrening inte slocknar?
Nej, tyvärr inte. Ring assistansen!
Tflex skrev:Vilket nummer har assistansen?
Det står i framrutan. Ska du eller jag gå ut och kolla? :D
Volvo assistans visste inget. Han frågade vad som menades med tändningsläge I och II, känns ju tryggt. Hur kunde man gå på den niten och byta från BMW till Volvo. Har man rätt att häva köpet el dylikt när bilen uppenbarligen inte är som den ska. När en bil väl börjat krångla brukar det ju fortsätta på en vägen. Har inte tid att besöka verkstaden 1 gång i veckan.
Tflex skrev:Volvo assistans visste inget. Han frågade vad som menades med tändningsläge I och II, känns ju tryggt. Hur kunde man gå på den niten och byta från BMW till Volvo. Har man rätt att häva köpet el dylikt när bilen uppenbarligen inte är som den ska. När en bil väl börjat krångla brukar det ju fortsätta på en vägen. Har inte tid att besöka verkstaden 1 gång i veckan.
Men du kan väl börja med att besöka den första gången och få utläst felkoder(och sluta gnälla före du vet vad felet är) :roll: ?

/Kalle
~Kalle~ skrev:
Tflex skrev:Volvo assistans visste inget. Han frågade vad som menades med tändningsläge I och II, känns ju tryggt. Hur kunde man gå på den niten och byta från BMW till Volvo. Har man rätt att häva köpet el dylikt när bilen uppenbarligen inte är som den ska. När en bil väl börjat krångla brukar det ju fortsätta på en vägen. Har inte tid att besöka verkstaden 1 gång i veckan.
Men du kan väl börja med att besöka den första gången och få utläst felkoder(och sluta gnälla före du vet vad felet är) :roll: ?

/Kalle
Tycker jag har all rätt att gnälla. En bil som gått 3 mil SKA det INTE vara något fel på. Och på måndag ska jag alltså vara borta från arbetet någon timme för att besöka verkstaden med en helt ny bil. Min förra bil var jag på verkstad en gång med för en service. Så därför gnäller jag.
Jag tycker att du har all rätt att vara FETT besviken.
Det ska fan inte ske på en ny bil.
Volvo ska garantera kvalitèn på en bil som just lämnat bandet.

Jag har kört BMW tidigare, och har beställt min första volvo.
Skulle jag råka ut för samma öde, så är det ABSOLUT sista gången det blir en volvo.
Nu hoppas jag att verkstaden lägger högsta prioritet på att få bilen fixad PRONTO.
Delar verkligen din besvikelse. :x
Kul att någon förstår att man blir upprörd och besviken. Det kan ju vara som så att man helt enkelt vant sig vid en viss nivå vad gäller kvalitet och så vidare. Har som sagt innan volvon hämtat ut 2 nya bmw som jag haft i 3 år vardera. Ingen av dem har strulat någon gång. Men om man däremot kört volvo tidigare kanske man inte tycker det är någon stor grej att en bil som gått 3 mil krånglar. Man kanske är van vid att besöka verkstaden ett par gånger i månaden. Fram tills dess det är dags att byta bil. Intalade mig någonstans att nya V70 skulle vara en kvalitéts bil. Valde bort bla Audi A6 och Bmw 5-serie, vilket man nu börjar ångra. Men i övrigt gillar jag volvon, många finesser, tilltalande interiör, motorn känns toppen, tyst i kupén och jämnfört med min X3:a är bagaget nästan dubbelt så stort. Om volvo bara får ordning på bilen nu och den inte fortsätter krångla kommer jag vara mer än nöjd.

Fick även ett bra bemötande när jag var på Bilia i förmiddags, säljaren ringde en av deras tekniker som inte trodde det rörde sig om något stort fel. Han trodde det kunde vara någon "kontakt grej", och enligt honom kunde jag köra på som vanligt. Bilen lämnas in på måndag och de tillhandahåller lånebil. Men jag tycker ändå det är surt. Nästan snudd intill pinsamt att säga till övriga på jobbet att man ska åka in till verkstaden på måndag morgon med bilen man hämtade fredag eftermiddag.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 30
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]