- ons 02 jul 2008, 00:13
#202017
-Aerodynamik som en ladugårdsvägg,
-Adaptiv låda som gillar att tokvarva.
-Motor som måste köras tokförsikigt på lågvarva för att inte dra massor.
Tjejen har tex en BMW 5a, den kan man dåna på i 160-170 km/h utan att det drar speciellt mycket mera bränsle, gör man det i volvo så sörplar det grymt.
Thho skrev:Visst har du rätt i det, V70II känneteckans av följande.VolvoB20 skrev:det går att köra grymt snålt om man inte går över 80 km/h och inte varvar över 1500 rpm, prova det så kommer ni utan problem ner under 0.5 l/m, gasar ni på lite är det lätt ann nudda litern per mil.Jo och om jag stänger av motorn och står och tittar på bilen så drar den ingenting :mrgreen: men problemet är att bilen vid NORMAL KÖRNING sörplar diesel som en törstig kamel.
Det kan jag iofs leva med. Bränsleförbrukningen var inte högprioriterad vid inköpet. Det som är intressant är snarare hur Volvo tänker som väljer att släppa ut en bil på marknaden med en motor (eller kanske kombination av motor och bil) som så uppenbart inte är ett steg framåt i utvecklingen. Att bilen helt uppenbart drar mera bränsle än föregående generations V70 MÅSTE ha stått klart för Volvos konstruktörer, marknadsavdelning och ledning redan vid introduktion. För sjutton gubbar dom provkör ju bilarna flera varv jorden runt. Helt obegripligt att motorkonstruktörerna (eller är det automatlådan som stller till det) inte får sparken på rot. Dom är ju inkompetenta.
/Thomas
-Aerodynamik som en ladugårdsvägg,
-Adaptiv låda som gillar att tokvarva.
-Motor som måste köras tokförsikigt på lågvarva för att inte dra massor.
Tjejen har tex en BMW 5a, den kan man dåna på i 160-170 km/h utan att det drar speciellt mycket mera bränsle, gör man det i volvo så sörplar det grymt.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.