Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iksiow
Fick just mail av min säljare att bilen levereras till dom den 14/12, vilket innebär totalt 15v leveranstid. Jaja, skönt att veta när den kommer iaf. ?:-/
av demilson
Idag kom så det efterlängtade beskedet! Bilen är klar i fabrik och på väg till ÅF. :mrgreen:
Beräknad leverans v 49-50. Om allt går som det ska så blir det en ordentlig premiärtur till Sälen över jul. :lol:
av demilson
VXC70 skrev:bäst att inte plåga den då om de är premiärturen tycker vissa glömmer bort att motorn behöver köras in lungt innan de plågas. :P
Ja, tillhör kategorin som tar det lugnt i början så man liksom lär känna sin kelgris o bli ett med varann. :)
Och såsom väglaget är nu bjuder det ju inte heller in till buskörning direkt.

Känns dock tryggt, säkert o komfortabelt att ha en V70 med familjen. Det hade blivt takbox med nuvarande SAAB:en för att få plats med allt. Nu vet jag av erfarenhet att allt (o lite till) ryms i bilen.

Gott Nytt Jul!
av sandberg
Vad gör man egentligen för att fördriva tiden innan bilen kommer. Just nu känns det som att dagarna går riktigt långsamt.
av lobbysleeper
Ja du, det är en plågsam väntan.
Själv knåpade jag ihop en liten "pdf" med all utrustning/tillval/etc som man kan ta fram vid behov och drömma sig bort, t.ex på dass :oops:
Bild
(fel ratt, jag vet)
Ungefär som den man får i slutet av "bygg din bil", men lite mer överskådlig att visa folk som undrar vad för utrustning man valt.

Men nu går ju inte 2.5ft att bygga längre, och det var ju ett av tidsfördriven förut, att bygga sin bil om och om igen :)

Vet inte vad du kör för bil nu, men du kan ju läsa manualen och uppdatera dig på alla (nya) finesser i bilen, så du kan/vet allt när kör från din ÅF... Kolla info/videos om funktionerna på volvocars.se

Leta likadana bilar i verkligheten, vilket inte är så lätt har jag märkt, även om det verkar sålts många R-design under hösten så tycker jag inte att man ser en så ofta.
Senast redigerad av 1 lobbysleeper, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av rdesign11
Riktigt fin spec du har där Lobbysleeper :)
Kanske en av anledningarna till att du får vänta så länge, men du lär ju inte bli besviken när du får den.
av lobbysleeper
jo, inte omöjligt att några delar tar längre tid än normalt... men jag börjar se ljuset i tunneln nu :)
Användarvisningsbild
av opA
lobbysleeper skrev:****
I helvete vilken specc ! :-O)

Den ska du slänga upp bilder på när den kommer ! :mrgreen: Både insida och utsida !
Användarvisningsbild
av betterlead
Vafalls?! Sportmode på Geartronic till 2.5FT?
Finns det?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]