Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

soduke skrev:Volvias maskinskadeförsäkring gäller ej vid trimning!
Ringde idag för att kolla hur min Volviaförsäkring gäller vid ev trimning (2.5FT aut - 09). Premien är oförändrad men maskinskadeförsäkringen gäller inte vid ev. motorskador. Dock gäller den tvååriga garantin vid ev. motorskada.
I övrigt gäller försäkringen som vanligt.
Detta är ett beslut som kan ändras sa försäkringskillen.
Ringde till volvia nu efter att ha läst ditt inlägg. Killen jag snackade med visste att polestar släppt trimmet nu och vad det handlade om. Han sa att absolut ingenting påverkas i försäkringsvillkoren, varken premie eller maskinskadeförsäkring. (Han sa att premie och villkor m.m. baseras på olycks- haveristatistik på gällande bilmodell)
Bokat tid för trimmet den 22:a :)
min drar precis över milen om jag kör några 100 mil. kan du inte kolla hur förbrukningen påverkas?! då menar jag över några 100 mil alltså med blandad körning både långt o kort. (bensin alltså)

säkert fler än jag som är nyfikna.
Svaret jag fick från Volvia

--------------------------------------------------------------------------------

Skickat: den 10 juni 2009 17:46
Till: SE FM Car Volvia Företagsförsäkring
Ämne: Fråga om effektökning

Hej

Jag kör en V70 2,5 TF 09a och nu erbjuder Volvo en effektökning via en ny programvara från 200 hk till 258 hk när jag tankar E85.

Men vad händer med försäkringspremien (bilen skall typas om hos SBP) och Volvo står för alla Garantier.

Detta är en tjänstebil och min arbetsgivare vill inte att premien höjs.

Se bifogat dock och länk.

http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod ... &edition=p

Med vänlig hälsning

Hej

Vi har uppmärksammat detta och i dagsläget påverkas inte premien om man väljer att göra en prestandaoptimering.

Vänliga hälsningar

Stina Larsson
Volvia Företagsförsäkring
SE-405 36 Göteborg

Telefon: +46 31 345 67 19
Telefax: +46 31 345 70 91
E-mail: [email protected]
http://www.volvia.se
hanspeter skrev:Nu har jag uppdaterat min bil en V70 2.5FT -09 till 258 hk och vilken skillnad det blev.

Tjabba,

Vad kostade det hos din ÅF?
Helmia Bil i KGA verkar inte ha någon som helst koll på när dom kan trimma och hur mycket det ska kosta :???:

//LOTEZ
Amli skrev:Jag ringde Bilbolaget i Umeå ang. till min bil och det skulle kosta 8900:- och tog ca. 30min att fixa.
Ok,
Det verkar som dom flesta fått priset 8900:-

Men det blir
258hk på etanol & 245hk på bensin eller är det 258hk rätt över?

//Lotez
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Nyligen servad med tändstift samt olja etc. D[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]