Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har beställt en MY14 V70 D4 med summum pro och lite utav varje sen en månad tillbaka. :D Har dock inte fått nån inloggning så att man kan följa själva bygget av bilen. Säljaren säger att den ska komma från Volvo men att det har har varit lite fram o tillbaka med vem som ska leverera den. Ni som kan följa bygget, var har ni fått uppgifterna ifrån? Man vill ju se hur det går...
Hejsan
Kollade med en polare på annan avd här på PV
Det är fortfarande Audyssey labs som står för tekniken,men du får from 2014 den nya MultEQ XT32
Det går att läsa mer om den här:
http://www.audyssey.com/products?instal ... &ptype=All
Och all mjukvara uppdateras hela tiden,så sker det några förändringar så begär ny mjukvara direkt den är ju gratis :lol:

Och ja du skall få en 123 kombination så du kan följa din bil på banan,
Och beställde du din MY 2014 så är det leverans Aug/sep på dom just nu.
Men jag hade gappat och levt på din försäljare varför du inte har fått din kod för att följa din bil
för du skall få ett välkomst brev ifrån Volvo med kod och allt,men det kan vara lite tidigt,då Volvo har prioriterat ÅF visningsbilar ATM
Volvobil som är våran ÅF(återförsäljare) för oss Volvo anställda fick sina visningsbilar för 10dagar sedan
Hos vilken ÅF beställde du den av?

Och jag ligger lite lågt med SENSUS ATM då den levererar lite för lite för dom pengarna,
Men det är option så den eftermonteras väldigt lätt.
Lägg pengarna på något annat roligt
MVH:Stefan
Äntligen har min bil efter 2v lämnat pressverkstan och monteras i steg5 nu :D
Finns förhoppning att den kommer v26 som utlovat.. Med rattvärme (D)
Edit: plats i kön var nu 2779
Du tog nog min plats i kön ;) jag hade 2700 igår och lev vecka 26. Idag 3100 och leverans vecka 27. Dessutom på väg till ÅF. Hela förra veckan stod den på steg 7. Kanske skall de testa ratten på min bil och justera i två veckor tills det funkar :)

Jag borde ha en av de tidiga kundbilarna med värmeratten då jag hystade in beställningen rätt snabbt.
Racetwin2 skrev:Du tog nog min plats i kön ;) jag hade 2700 igår och lev vecka 26. Idag 3100 och leverans vecka 27. Dessutom på väg till ÅF. Hela förra veckan stod den på steg 7. Kanske skall de testa ratten på min bil och justera i två veckor tills det funkar :)

Jag borde ha en av de tidiga kundbilarna med värmeratten då jag hystade in beställningen rätt snabbt.
Oops, det var inte meningen, får se hur det ser ut i morgon. Det kan ju ändras igen som sagt ??:-/
philipsguy skrev:Precis när Volvo lanserat Sensus Touch så släpper Apple idag info om iOS in the car, där Volvo nämns som en samarbetspartner, läs mer på http://m.techcrunch.com/2013/06/10/appl ... id=tc__art&
Lanseras 2014...
Satt precis och kollade på eventet i min Apple TV. och tänkte att, undrar om detta kommer till Volvo med :-)-)
Hoppas....
Stefan 67:

Jag beställde min bil hos Upplands motor i Stockholm. Fick orderbekräftelse från dem 16/5 där det står lev v30-31. Muntligt har dom sagt mitten av augusti. Nåt brev från Volvo har som sagt inte dykt upp än... Skumt, för det är ju ett autogenererat brev och inte direkt handskrivet. Får kolla med säljaren igen.
Då var min blivande första Volvo beställd!
XC70 D4 (fwd) Business ed MY14, svart, Lastpkt, Klimpkt-VOC,
Efter 4år/15000mil "körglädje" med bmw är det nu komfort som gäller. Särskilt trött är jag på de allt sämre underhållna gatorna i Gbg - kräver snart bandvagn och ändå undrar vissa fortfarande varför man behöver "stadsjeep".... Jaja, ett skäl bland flera. Nu återstår bara en låååång väntan till augusti.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 28
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]