Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Angående utrymmet nedanför vindrutan är det väl bara att öppna huven och borsta bort snön/löven då och då.
De som letar sig ner i kompostavdelningen, under skärmarna närmast dörren, borstar man inte bort så lätt. Men det blir förmodligen rosthål rakt igenom efter ett tag, så trillar de väl ut där.
apersson850 skrev:De som letar sig ner i kompostavdelningen, under skärmarna närmast dörren, borstar man inte bort så lätt. Men det blir förmodligen rosthål rakt igenom efter ett tag, så trillar de väl ut där.
Prova med lövblåsen :D
Onödigaste tillbehöret måste nog vara takluckan faktiskt. Köpte den i tron att kupen skulle bli ljusare, men icke. Nu följde den ju med high tech paketet så jag betalade inget extra för den, men skulle nog aldrig få för mig att använda den. Blev tom förvånad när vi skulle hämta bilen och försäljaren visade att den gick att öppna, typ som en gammal hederlig sollucka som man använde innan AC fanns (för normala pengar). Glaset i luckan i sig är så pass mörk att den inte släpper igenom speciellt mycket ljus.

Andra onödigheter är nog AM-radion som många har skrivit om, samt den lilla gröna lampan som lyser i mittkonsolen och som inte slocknar när man drar för luckan. Lyser så svagt att den knappt gör någon nytta...

/S
MrNorth skrev:Onödigaste tillbehöret måste nog vara takluckan faktiskt. Köpte den i tron att kupen skulle bli ljusare, men icke. Nu följde den ju med high tech paketet så jag betalade inget extra för den, men skulle nog aldrig få för mig att använda den. Blev tom förvånad när vi skulle hämta bilen och försäljaren visade att den gick att öppna, typ som en gammal hederlig sollucka som man använde innan AC fanns (för normala pengar). Glaset i luckan i sig är så pass mörk att den inte släpper igenom speciellt mycket ljus.

Andra onödigheter är nog AM-radion som många har skrivit om, samt den lilla gröna lampan som lyser i mittkonsolen och som inte slocknar när man drar för luckan. Lyser så svagt att den knappt gör någon nytta...

/S
Varm sommarkväll, Dire Straits i stereon, takluckan öppen så att man kan dofta, lyssna och njuta. Det är livskvalitet det.
Min lilla gröna lampa sitter i taket. Men annars håller jag med lite grand. Den 2012 jag har nu är den första bil jag köpt utan taklucka. Inte var den öppen så ofta i de bilar jag hade sådan i. Alla hade AC också.
Men hade den ingått i paketet när jag köpte, då...
dissonans skrev:
MrNorth skrev:Onödigaste tillbehöret måste nog vara takluckan faktiskt. Köpte den i tron att kupen skulle bli ljusare, men icke. Nu följde den ju med high tech paketet så jag betalade inget extra för den, men skulle nog aldrig få för mig att använda den. Blev tom förvånad när vi skulle hämta bilen och försäljaren visade att den gick att öppna, typ som en gammal hederlig sollucka som man använde innan AC fanns (för normala pengar). Glaset i luckan i sig är så pass mörk att den inte släpper igenom speciellt mycket ljus.

/S
Varm sommarkväll, Dire Straits i stereon, takluckan öppen så att man kan dofta, lyssna och njuta. Det är livskvalitet det.
Låter som du levde på 80-talet också:) Håller med, har aldrig beställt en ny bil utan taklucka! Värt att notera också är att andelen takluckor på nya bilar i Sverige har ökat kraftigt de senaste 10 åren efter en nedgång i samband med att AC blev vanligt./PH
Antalet mysko erbjudanden, där taklucka inkluderas ibland tillsammans med de mest osannolika ting, har också ökat. Volvo har gjort en helomvändning. När AC blev standard fördubblade de priset på luckorna ett tag. Nu skickar de med dem i vissa paket, ibland, istället.
Det är väl bara bra med taklucka? Bara att lämna bilen med den lite öppen gör ju stor skillnad när det är varmt på sommaren. VW Passat hade (eller har) väl inbyggda solpaner i vissa av sina takluckor som genererade ström till batteriet så att fläkten hjälpte till att svalka den parkerade bilen eller värmde upp den på vintern.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 40

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]