Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta är en riktigt snygg feature som jag ständigt suktar efter till min V50. Är nyfiken på att göra en custom-lösning, precis som jag tänkt göra en custom-lösning för lampan i dörren som lyser upp marken när dörr öppnas.
Nackdelen med sistnämnda är att jag vill få den att lysa när dörren öppnas vilket innebär att jag måste koppla mig ända till instegsbelysningen på vardera sida fram (bakdörrar vågar jag inte ens spekulera i). Och ska jag gå hela vägen till instegsbelysningen för framdörrarna så måste jag gå via gummigenomföringen vid dörr->kaross vilket inte är helt enkelt eftersom den inte är helt öppen utan har en kontakt i vägen. Så när jag får tid över ska jag försöka få fast kablarna i kontakten istället då det verkar vara the way to go.

Men gällande handtagen igen..
Fick någon svar på om 44 euro var för alla fyra linser eller om det bara är för 1?
Principen för anslutning med motstånd etc bör ju vara densamma i övrigt.
Bilnörden: aaah, min hemstad!
Jag har kikat runt lite på allehanda återförsäljare av originaldelar och jag fattar det som att priset är styckvis som du säger.
Lite i saftigaste laget för en sådan pryl...
grillchips skrev:Bilnörden: aaah, min hemstad!
Jag har kikat runt lite på allehanda återförsäljare av originaldelar och jag fattar det som att priset är styckvis som du säger.
Lite i saftigaste laget för en sådan pryl...
Där ser man.
grillchips skrev:Detta är en riktigt snygg feature som jag ständigt suktar efter till min V50. Är nyfiken på att göra en custom-lösning, precis som jag tänkt göra en custom-lösning för lampan i dörren som lyser upp marken när dörr öppnas.
Nackdelen med sistnämnda är att jag vill få den att lysa när dörren öppnas vilket innebär att jag måste koppla mig ända till instegsbelysningen på vardera sida fram (bakdörrar vågar jag inte ens spekulera i). Och ska jag gå hela vägen till instegsbelysningen för framdörrarna så måste jag gå via gummigenomföringen vid dörr->kaross vilket inte är helt enkelt eftersom den inte är helt öppen utan har en kontakt i vägen. Så när jag får tid över ska jag försöka få fast kablarna i kontakten istället då det verkar vara the way to go.

Fick någon svar på om 44 euro var för alla fyra linser eller om det bara är för 1?
Det finns schema på alla de inkopplingarna du vill göra.
/Tobben
Priset tolkar jag som att det är för 1 (en) enhet, ljusledaren.
/Tobben[/quote]
Toson skrev:Belysning av marken under dörrarna är ju märkligt att det inte finns, då det varit standard på en massa olika bilar se'n urminnes tider. Jag blev förvånad att min (V70 T6 -08) inte hade varken det eller lysen/reflexer på dörrkanterna när man öppnar, av säkerhetsskäl. Sånt man förväntar sig på moderna "lite mer än billigare" modeller.
Varningsljus i bakkant av dörrarna fanns någon gång när urminnenas tider var de som gällde. 700-, 800- och 900-serierna hade en röd lampa baktill på dörrarna. 200-serien hade i alla fall en reflex.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]