Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60MY10
Nå har ikke jeg orket å lese hele tråden, men er dette bare et v70my10 problem eller er det slike "gummi-problemer" på andre my10 f.eks XC60 my10? Jeg oppelever at det "smeller" i færingen/understellet når man for eksempel kjøre litt for fort inn i fartsdumper og liknende ujevnheter (norske veier er j... dumpete) ved -10 grader eller lavere.
av MrNoLimit
Hej Alla!
Detta är mitt första inlägg här på forumet då jag just regat mig.
Min my10 3veckor "knirkar" från framfjädrarna efter sänkning i små väggupp eller is på vägen,
Fråga, Kan man inte bara ta bort bumpgummit då detta vad jag förstår ska motverka genomslag vilket jag inte kommer att få med mina nya hårdare och kortare fjädrar.
av Columbus
Glöm det. Då måste du ha en dämpare som är anpassad för det. Det är inte originaldämparen. Skaffa kortare gummin som är anpassade för sänkning(hjälpfjäder kallas det)
av JHg
Var inte på dervice idag för att få nya gummin.
Men i mit fall avr det inte bara gummit som var problemet, det var även glapp i stötdämparen så de bytte båda stötdärmarna fram + gummit.
av jaks74
Hei
Jeg har en V70 MY10, og har slitt med framdemperene i vinter. Hos min forhandler her i Norge, Bilia, sier de at de ikke har hørt om noen problemer med "bumpgummi" eller framdempere på MY10 modellene, og at det ikke finnes noe service meddelande fra Volvo på dette! Bilia vil prøvekjøre bilen, men det hjelper lite nå når det er +10 grader!

Hva gjør jeg nå? Ringer Volvo Sverige? Hvilke forhandlere/verstader har dere fått byttet "bumpgummi" hos"?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
jaks74 skrev:Hei
Jeg har en V70 MY10, og har slitt med framdemperene i vinter. Hos min forhandler her i Norge, Bilia, sier de at de ikke har hørt om noen problemer med "bumpgummi" eller framdempere på MY10 modellene, og at det ikke finnes noe service meddelande fra Volvo på dette! Bilia vil prøvekjøre bilen, men det hjelper lite nå når det er +10 grader!

Hva gjør jeg nå? Ringer Volvo Sverige? Hvilke forhandlere/verstader har dere fått byttet "bumpgummi" hos"?
Be dem läsa denna tråden :D Borde vara tillräckligt för att inse att problemet existerar. Som du kan se i tidigare inlägg i denna tråden finns tom artikelnummer etc beskrivna på de nya gummina.
Användarvisningsbild
av micketrono
Antingen är jag blind eller så är det något annat fel på mig.. :???:
Men jag hittar inte artikelnummer på gummina...
Min verkstad (Bollnäs) är riktigt otrevlig när jag påpekar att det är många som har haft problem med frysningar...

Mvh Micke!
av JHg
Jag har service pappren när de bytte på min bil.
SKall kolla på dem när jag kommer hem och då kan jag uppdetara detta inlägget med art.nr.
av JHg
JHg skrev:Jag har service pappren när de bytte på min bil.
SKall kolla på dem när jag kommer hem och då kan jag uppdetara detta inlägget med art.nr.
På arbetsordern:

31255536 Hjälpfjäder 2 st.
31277905 Stötdämpare 1st.
31277907 Stötdämpare 1st.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]