Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
XC90_Executive skrev:Detta är mitt sista inlägg i den här tråden. Ev. sista på forumet. För sämre mottagande får man leta efter. Har aldrig varit med om ett Volvoforum fullt med Volvohatare och "Tysk-älskare" innan. Dom som vill säga nått får isåfall ta det via PM. En sak är iallafall säker. Kommer aldrig lägga upp en bild på någon av bilarna här.
Men tycker du på fullaste allvar att du skulle vara roligare och ge mer on det istället var någon slags "halleluja" stämning här inne?

Jag tycker såna här diskusioner är intressanta. Kul att höra olika uppfattningar och synvinklar på saker och ting.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Men tycker du på fullaste allvar att du skulle vara roligare och ge mer on det istället var någon slags "halleluja" stämning här inne?

Jag tycker såna här diskusioner är intressanta. Kul att höra olika uppfattningar och synvinklar på saker och ting.
Då får detta bli min sista post här.

Nej, men jag är inte beredd att man ska behöva försvara sitt val (Volvo på ett Volvoforum) och sedan bli 'påhoppad' av 78 st "tysk-anhängare". Som dessutom beter sig som om dom är ca 3 år och sitter i sandlådan. När deras kompis har mycket större spade än vad dom har själva.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Men tycker du på fullaste allvar att du skulle vara roligare och ge mer on det istället var någon slags "halleluja" stämning här inne?

Då får detta bli min sista post här.

Nej, men jag är inte beredd att man ska behöva försvara sitt val (Volvo på ett Volvoforum) och sedan bli 'påhoppad' av 78 st "tysk-anhängare". Som dessutom beter sig som om dom är ca 3 år och sitter i sandlådan. När deras kompis har mycket större spade än vad dom har själva.
Är man inte beredd att ta till sig andras syn på saker och ting ska man nog inte klaga på "nivån" hos sina kombatanter!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hemsk vad alla verkar snarstuckna här då.......lite skoj måste man väl tåla.

Varför åker alla här i tråden volvo då ?

Avundsjuka märker jag inte heller, jag bryr mig överhuvudtaget inte om vilket märke bilen har, det som är viktigt för mig är vad jag får för pengarna.

Förra gången jag köpte bil så hade jag 8,5 basbelopp att handla för, BMW kunde överhuvudtaget inte leverera någon bil alls för den summan och mina grundkrav (stor kombi, rejäl diesel, awd , läder,exenon och krok ) så där får man tycker jag BMW hade EXTREMT dåligt värde för pengarna.

Samma sak nästa köp, ska jag handla för 750.000:- (vilket jag inte tror) så kommer jag att ställa alla bredvid varandra igen och se vilken som ger mest värde för pengarna oavsett om det är volvo, bmw, audi, ranger rover etc.....

För övrigt tycker jag det är mycket tjat om D5 (att den skulle vara för svag), köper man en bil för 750.000 tar man väl den supermaffiga V8an, skillnaden i bränslekostnad är ju en fis i värlsdrymden i förhållade till skatt/försäkring/värdeminskning/service/driftkostnad/däck osv som man betalar för en bil i den prisklassen.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Är man inte beredd att ta till sig andras syn på saker och ting ska man nog inte klaga på "nivån" hos sina kombatanter!
Skulle det vara till mig? Är det jag som förlöjligar en person för att han har betalat en viss summa pengar för en bil? Jag respekterar andras bilval. Skillanden är att dom "BMW-anhängarna" jag har pratat med inte kan göra det. För dom har det bara varit helt idiotiskt att man kan välja annat än BMW.

Svara via PM om du ska svara. För min del kan den här tråden tas bort/låsas. Couldn't care less...
Användarvisningsbild
av Jensen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Är man inte beredd att ta till sig andras syn på saker och ting ska man nog inte klaga på "nivån" hos sina kombatanter!
Skulle det vara till mig? Är det jag som förlöjligar en person för att han har betalat en viss summa pengar för en bil? Jag respekterar andras bilval. Skillanden är att dom "BMW-anhängarna" jag har pratat med inte kan göra det. För dom har det bara varit helt idiotiskt att man kan välja annat än BMW.

Svara via PM om du ska svara. För min del kan den här tråden tas bort/låsas. Couldn't care less...
Du behöver väl inte bli ledsen??
(BE) (BE) (BE)
Användarvisningsbild
av Funk
XC90_Executive: Inte skall du sluta hänga här..
Vi är alla snälla har, säkert du också.
Du har fått en del kängor i tråden, men även delat ut en del, så låt udda vara jämnt...

/Thomas
av Steff 99
En en sista fråga till XC90_executive.
Eftersom det finns mycket Volvo folk i tråden ...kan du inte tala om vilken färg du har som är unik alt. speciell.
av LeoniAquila
XC90_executive: Jag förstår om du har tröttnat på denna tråd, det hade jag gjort för länge sedan om jag hade tvingats försvara min fina bil gång på gång. Jag hade blivit ledsen, uppriktigt sagt. Den ständiga frågan; "hur kan man köpa en så dyr Volvo" - bemöda dig inte med att försvara dig hela tiden! Lägg hellre den tiden på att njuta av din bil. Alla är vi olika, alla hade valt olika bilar för den pengen.

Och du, sluta absolut inte att hänga på forumet! Dina åsikter och din kunskap är precis lika värdefull som någon annans.

Hälsningar,
LeoniAquila
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har 'PM:at' den ansvarige på forumet. Får se vad han säger.

Profilen kommer förmodligen tas bort.

Så lycka till med era BMW! Fundera en gång till varför ni är här överhuvudtaget. Om anledningen är att ni kör Volvo bör ni nog fundera på varför ni kör Volvo isåfall.

Tja!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]