Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goblin
ahlis1 skrev:Jag beställde min xc70 v.26 och har fått ett preliminärt leveransdatum v.44. Typiskt att de stänger fabriken för semester i 4 veckor...
Jag kan fortfarande ändra i min beställning men säljaren varnade mig för att det kan göra att min bil hamnar längre bak i kön.
Nån som har erfarenhet av detta?
Oj, jag beställde min V70 v.24 har jag för mig och innan Volvo stängde ner leveranssidan så stod det v.36 där... De måste ha fått in jäkla massa beställningar sista veckorna...
av JEriksson
Undrar om man får sin bil nästa vecka?
La ordern i början på vecka 23 och de sagt vecka 30 som leverans.
Har inte hört någonting från säljaren heller
av Veloman
Femen skrev:
ulf_gbg skrev:
Veloman skrev:Så var det kört, ingen bil till semestern trots säljarens löften i slutet av maj, bilen byggd sedan flera dagar men står i Torslanda och väntar på transport. Sälj företagets personal har börjat sina semestrar så kön att färdigställa bilarna när det kommer ..... Fabriken levererar och sedan lyckas man inte leverera och färdigställa bilen jag häpnar känns som Sverige 1970. Tråkigt för volvo som ansträngt produktionen och lyckas leverera att den minst värdeskapande länken sumpar hela kundrelationen. :evil:
Vilket datum lade du beställningen? Mitt orderdatum var 16/5 och jag kommer hämta ut den den 24/7. Bilen ser ut att ha byggts den 29/6 så det tar tydligen ganska lång tid att fixa i ordning det sista hos handlaren...

Hoppas att detta stämmer att du får din bil den 24/7. Skriv gärna till oss när du fått din bil. Jag loggar in och läser din inlägg den25/7.
Handlarn ringde och nu ngra dagar senare fick jag bilen :D så det blev den leverans vecka som stod i min Volvo innan de stängde ner den dvs v 29 jag beställde slutligt v21/22 så det tycker jag är raskt ändå. Lite haltande kommunikation unde semester veckorna men nu har jag bilen under semestern ialla fall. Första intrycket är mycket bra och bättre än när jag provkörde....motorn känns väldigt pigg och fälgval samt färg känns klockrent. Har också hastighetsberoende servo vilket är bättre än förväntat. Toknöjd hitills!
Xc70 awd d4 summum pro.
av Wachtel
Fick ut min bil i veckan. Mycket nöjd med det mesta. Nya farthållarfunktionen var trevlig men kräver lite nytt tänk vid omkörningar. Fick BLIS vilket jag inte väntade mig. En sak är sämre än förra bilen (XC70 -14) men mer om det i separat tråd.
av JEriksson
JEriksson skrev:Undrar om man får sin bil nästa vecka?
La ordern i början på vecka 23 och de sagt vecka 30 som leverans.
Har inte hört någonting från säljaren heller
Var förbi Volvo idag för att se om de hade något reg nr på bilen då jag fått en preliminärt datum när de skulle göra iordning och montera draget och vingen. Bilen stod redan hos dem, så då de kommer göra detta nästa vecka. Fick också registreringsnumret på bilen

Det verkar också som att det satt BLIS på den :D

/ J
av Dundermuppen
Hämtade ut min standard V70 idag och enligt pappret jag skrev på när den beställdes skulle den vara utan BLIS.

Verkar dock som om inget talat om detta för fabriken :-)

Körde direkt mot Göteborg (30 mil cirka) och konstaterade att farthållaren i princip gör mig till en passagerare. Undrar hur det funkar om man kör långresor som jag gör ibland? Kan ju hända att man blir direkt uttråkad av att inte ha något att göra.
Men ack vad behagligt den funkade.

Eftersom jag körde direkt ut från portarna och sen rakt mot gbg så har jag inte hunnit bekanta mig med menyerna än.
Noterade åtminstone att med alla inställningarna på "neutral" så spelar premium sound alldeles för mycket bas. Knappast någon rät linje där så det får jag fixa imorgon när jag kommer hem igen.

Av vad det stod i beställningen så skulle min ha elinfällbara backspeglar. Såg inte att de fälldes in, men det kanske är en inställningssak? Kanske inte funkar med BLIS? Blir mycket testande imorgon :-)
av Jonnybcool
Finns i menyerna att ställa in om man vill att de ska fällas in eller ej vid låsning. Sen fäller man in dem manuellt genom att hålla in L och R knapparna samtidigt. Har BLIS på min också.
av Dundermuppen
Hittade :-)

Har än så länge konstaterat att det är bra mycket mer fart i nya D4 än min gamla D3+BSR även om det på pappret ser ut som att antal ponnyhästar och vrid är lägre.
Inser också att valet av 16" fälgar passar min "åldrande" stil och att nya bilen är en ännu skönare oceanångare än den gamla (2011 D3). Föredrar mer "värdig" framfart före att skaka loss plomber :-)

Är lite kluven till den adaptiva farthållaren. Känns lite som att det kan finnas en risk att man blir lite för slö på långfärder.
av Hawkx
Hatarost skrev:Hmm, jag beställde en XC70 15/6 men jag har fått preliminärt datum 17/9, vilket känns hysteriskt långt fram jämfört med er andra :roll:
Under den perioden har Torslanda 4 veckor semesterstängt så din leverans åker iväg 4 veckor...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 116

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]