Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Djh skrev:Hej alla nu ska ge mig på d men har lite dumma frågor som ja hoppas ni kan hjälpa mig ;)
Denna är fr V40 cross country passar det min V70 2011? Och det följer inte kretkortet antar jag ? För jag vill ha belysningen och vilke växel som är i
Går det inte köpa kretskortet på skroten oxå?
Inga frågor är dumma!
Spakstället passar rakt av. Damasken passar inte, den måste bytas och då måste knoppen av också.
Det verkar inte finnas någon flatkabel mellan knopp och kretskort. Om kabeln fattas eller är skadad måste du fixa en ny knopp. Risken är tyvärr stor att kretskortet också är skadat i kabelanslutningen, kort finns endast som ny reservdel.
Så som det verkar nu behövs ny knopp för ca 1000 kr, ny damask för 800 kr och nytt kretskort för 1300 kr.
MarcusJ skrev:
Djh skrev:Hej alla nu ska ge mig på d men har lite dumma frågor som ja hoppas ni kan hjälpa mig ;)
Denna är fr V40 cross country passar det min V70 2011? Och det följer inte kretkortet antar jag ? För jag vill ha belysningen och vilke växel som är i
Går det inte köpa kretskortet på skroten oxå?
Inga frågor är dumma!
Spakstället passar rakt av. Damasken passar inte, den måste bytas och då måste knoppen av också.
Det verkar inte finnas någon flatkabel mellan knopp och kretskort. Om kabeln fattas eller är skadad måste du fixa en ny knopp. Risken är tyvärr stor att kretskortet också är skadat i kabelanslutningen, kort finns endast som ny reservdel.
Så som det verkar nu behövs ny knopp för ca 1000 kr, ny damask för 800 kr och nytt kretskort för 1300 kr.
Tack för ditt svar! Hmm då kanske är lika bra göra så som trådskaparen gjorde

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tjo!

Har försökt ge mig på denna mod utan fullgott resultat.
Har en V60 D5 Summum årsmodell 2014, följde dessa instruktioner och allt funka
sånär som på paddlarna?
Finns det V40 med paddlar och har den i så fall en annan sådan box?
Volvo va inte så hjälpsamma med att svara på dessa frågor tyvärr så är det någon som har möjlighet att kolla detta?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 26

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]