Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
Blir det ju ett litet trådlyft här, som dessutom handlar om XC70 Sport, men strunt samma...

Satt och funderade imorse på väg till jobbet vilka mattor som ligger standard i "sportpaketet" till XC70 och V70? Är det tygmattor eller gummimattor? Jag vill minnas att tygmattor var en del av R-designpaketet till min nuvarande V60 och att jag fick en hög med gummimattor, som ännu ligger ouppackade i en påse någonstans.

Så, vad ligger i din Sport Edition?
Användarvisningsbild
av hållundan
Jaja, efter lite old school-surfning på volvocars.se kan man ju utläsa dessa horribelt särskrivna rader:

Sport Edition
Motorer: samtliga, ej T6 AWD

Standardutrustning utöver Momentum

Exteriöra krominlägg: Högblank svarta. (samt blank svart grill)
Sidobackspeglar: Högblank svarta
Klädsel: Läder, Dynamic stolar med kontrast sömmar
Mittkonsol inlägg: Aluminium
Panelinlägg: Milled Aluminium, även på mittkonsolens jalusi
Fälgar: Freja Black 18"
Chassi: Sport
Ratt: Sport
Pedaler: R-Design
Växelspak: R-Design, damask i läder
Kontrast sömmar: På dörrpanel, ratt, armstöd, golvmattor och säten.

Eftersom det faktiskt är "kontrast sömmar" på mattorna får man ju förutsätta att det ligger tygmattor i bilen. Det hade ju sett förfärligt ut med "kontrast sömmar" på en gummimatta. Ser dessutom framemot att jämföra "Dynamic stolar" (inte Dynamicstolar?) med mina sportstolar i V60n.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Hej!

Jag väntar på en XC70 D5 AWD Aut. Sport Edition med Polestaruppgradering. Beställdes 30/1 och beräknad leverans v. 18 (8 700 bilar före i kön...)

Spec;
- Polestar
- Sport Edition (18" Freja, Dynamicstolar i läder med kontrastsömmar, blanksvarta detaljer, "sportchassi" m.m.)
- Chrystal white metallic
- Momentum BE Pro (Elsollucka, 7"-skärm, Sensus Navigation, P-sensorer fram/bak m.m.)
- Driver Supportpaket (ingår i ovanstående)
- Lastpaket (tonade/laminerade rutor, elbaklucka, låsbart fack i bagage)
- Klimatpaket VOC (Volvo On Call, elvärme ratt + baksäte)
- Designpaket (Spoiler, Side Scuff Plates och stänksskydd)
- Sensus Connect Premium Sound (Harman Kardon)
- Subwoofer
- Eluppvärmda spolarmunstycken
- Krokar bagageutrymme
- Fast drag (vill ej ha demonterbart)
- Dubbdäck (Hakka 8 ) på alufälg)

Inte senaste motorn/växellådan men vill ha AWD och lite "mos" under huven.... :D Hyfsade priser nu också!
Användarvisningsbild
av Perra83
JanneP77 skrev:Hej!

Jag väntar på en XC70 D5 AWD Aut. Sport Edition med Polestaruppgradering. Beställdes 30/1 och beräknad leverans v. 18 (8 700 bilar före i kön...)
Mycket najs!! Skicka ett PM när du tröttnat på bilen så köper ja den samma dag.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Perra83 skrev:
JanneP77 skrev:Hej!

Mycket najs!! Skicka ett PM när du tröttnat på bilen så köper ja den samma dag.

Haha! Det ska jag göra. Ska bara njuta av den själv först.... :lol:
av thewhitecar
ska hämta min v70 sport till helgen 21/2

premium sound ,fast krok,hakka 8,vinge,och eletric silver metallic, 8 stegs auto ,mm
ska bli spännande med första nya bilen
av Verado
Hej,

Jag har beställt en xc70 summum, R-design 2015, i ordern står det bla Audio HP Sensus Connect 7. Vad innebär det? Vilken typ av system är det? Sen tycker jag det är ruttet att det inte ingår volvo on call, eller är det bara att stoppa in ett sim-kort?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]