Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Nu finns det en video med faceliftbilar som kör

https://www.media.volvocars.com/global/ ... brary.aspx
av Hertsh
@Sharkbait listen på dörren sitter även på min MY12, den är inte ny. Det nya på XC70 som jag ser är grill med bikakemönster, infattning på dimljus, infattning på röda reflexer bak, delvis ny form på nedre del av bumper bak, kromlist under volvotext på baklucka, samt sist men inte minst nya bakljus.
Användarvisningsbild
av Guru
Racetwin2 skrev:Någon som vet om den åttastegade dubbelkopplingslådan kommer redan nu eller är det först med VEA?
Var kommer idén om en ev. åttastegad dubbelkopplingslåda ifrån? Det har jag aldrig läst/hört någonstans.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag lläste om dubbelkopplingslådan på AMS eller om det var Teknikens värld Aftonbladet eller i något av Volvos Informationsmeddelanden men även nedan står det om denna:

http://www.vibilagare.se/node/36778

edit: Ser nu att det är en åttastegad konventionell automatlåda.
av perhall
En bra konventionell automatlåda är bra, BMW:s åttastegade är riktigt bra ur alla aspekter (en del tycker att den växlar lite hetsigt men men...), Mercas 7-stegade som funnits i 9 år också, håller utmärkt, lite seg men effektiv!/PH
Användarvisningsbild
av na96gen
therep skrev:Det ser ju ut som att vi blir utan R-Design på de flesta modeller framöver.
Lugn, det kommer! :)
av EddyBaggio
Verkar som Volvo ska peta i den "riktiga" T5an i S80 MY14. Ett trevligt initiativ om det visar sig vara korrekt.
Användarvisningsbild
av V9097
EddyBaggio skrev:Verkar som Volvo ska peta i den "riktiga" T5an i S80 MY14. Ett trevligt initiativ om det visar sig vara korrekt
Jag hoppas innerligt att det är sant, men frågan är om inte är bara för nordamerika?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Att man kan hetsa upp sig så mycket för några kromlister, det kan man ju limma på när som helst.

Några milstoplar för mig är tex

MY-06 Instant Tracktion till Haldex (Vilket lyft)
MY-06 Partikelfiltrerad dieselturbo med variabel turbogeometri på D5. (Go körbarhet)
MY-10 Sekventiell twinturbo på D5 (Oj, bra vrid från tomgångtill rödgränsen)
MY-13 Haldex Gen 5 med superslö prestanda introduceras. (Vilket nedköp)
MY-14 Naa instrumeteringen, (känns välkommet tycker jag, den nuvarnade har ju en display som ser ut att vara från 70-talet )

Vi får väl se när dieslelpluginhybrid kommer i V70/XC70, det borde ju också vara en milstople i utvecklingen.
Användarvisningsbild
av laser2
MartinS skrev:
Vill man öka försäljningen i Kina så får man ta till alla knep... Chinese bling bling...

/Martin
Om man tror att en massa krom gör bilarna mer premium och lyxigare, då är man farligt ute!
Är det order från Geely månntro?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 27

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd