Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#513942
Fy fan vad det var enklare förr när man trimmade,,,,,,

Man har ju råkat ut för en del genom åren, och många motorer har gått åt..
-Skjuten intercooler
-Spräckt kolv
-Rasade vevlager
-Bruten stake rakt genom blocket
-Nedsmält kolv
-Blåst topplockspackning femtioelva ggr.
-osv
-osv

Men det har bara varit en runda förbi skroten och lite skruvande så har man varit ute på vägen och gasat igen några timmar senare... :mrgreen:
av Steff 99
#513960
andreas_lofgren skrev:Okay så du erkänner att du har ingenting som stödjer ditt påstående att BSRs garantier trots att de använder samma skrivelser som Volvo gör i sin egen nybilsgaranti?
Läs det jag skrivit mina tidigare inlägg i tråden........ sakta, så läser du det en gång med eftertanke.....så har du svaret.
av Lövet
#514001
Du talar emot dig själv hela tiden så nej, det hjälper inte alls att läsa igen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#514075
Garanti eller ej så verkar ju D3 ju vara en extremt trim-ovänlig motor då den mikroskopiska turbofläkten storknar redan över 3200 rpm och man bara tappar effekt om man varvar vidare uppåt.

Det gäller ju både i original och i trimmat utförande om man tittar i graferna, både vrid och effekt dyker ju över 3000 rpm pga att motorn bara "trampar vatten" och nästan kvävs då turbofläkten inte hinner pumpa in nog med luft över 3000 rpm.

Att då trimma denna motors känns ju rätt tveksamt både för hållbarhet och hur bra trimmet kommer att fungera när luften är lite tunnare, tex när det är varmt på sommren eller på hög höjd.
av perhall
#514676
Måste säga att Volvos påslag för D3 mot DRIVe på ca 20 000 är mycket prisvärt jämfört med 8900 för BSR:s trim!
PH
av Enzo
#514755
perhall skrev:Måste säga att Volvos påslag för D3 mot DRIVe på ca 20 000 är mycket prisvärt jämfört med 8900 för BSR:s trim!
PH
Detsamma gäller ju påslaget mellan D3 och D5 som ju är 20 000 det med. (Eg 35, men Kinetic som ingår i D5 kostar ju 15).

Överlag har Volvo rimliga priskliv mellan sina motorer.
Så ärligt talat, förstår inte riktigt vitsen med att köpa en ny bil och sedan trimmar den, i detta fall blir det nog dessutom i längden billigare och bättre att köpa den starkare bilen direkt.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#514769
Ska bli intressant å se om ett par år hur värdet ser ut på en Polestar-volvo kontra otrimmad bil och modellen med snäppet större motor..
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]