Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Bilen jag hade tidigare körde jag 8000 mil på drygt två år samma torkarblad, som nya.
Samma tvättmetod, alltid handtvätt, aldrig kallavfettning på rutorna.
Det är någor annat fel.....men nu bryr jag mej inte, lämnar tillbaka bilen snart, så det blir nästa ägares problem :oops:
av XCThord
Jag förstår helt ärligt inte hur ni kan ha såna problem med vindrutetorkarna och göra av med så oerhört mycket spolarvätska. På mitt företag har vi 3st V70 2,4D automat Momentum MY10 som nu ligger på ca 1800-3100 mil och på dessa fungerar spolningen som den ska. På min XC60 MY09 och Cayenne MY06 är spolningen/torkarna ungefär likvärdiga.

Alla dessa bilar körs nästan uteslutande kring och i Stockholm.
av Steff 99
XCThord skrev:Jag förstår helt ärligt inte hur ni kan ha såna problem med vindrutetorkarna och göra av med så oerhört mycket spolarvätska. På mitt företag har vi 3st V70 2,4D automat Momentum MY10 som nu ligger på ca 1800-3100 mil och på dessa fungerar spolningen som den ska. På min XC60 MY09 och Cayenne MY06 är spolningen/torkarna ungefär likvärdiga.

Alla dessa bilar körs nästan uteslutande kring och i Stockholm.
Det kanske beror på att alla inte har detta problem!
Men det kommenterades av Volvos presschef i början av 2010 i en artikel i Aftonbladet och där beskrev han problemet och varför det hade uppkommit.

Så för att du nu inte har detta problem är det inte det samma att det inte finns!!
Användarvisningsbild
av gages
Upplands Motor har bytt mina eluppvärmda munstycken mot en nyare variant inom garantiåret. Stor skillnad mot tidigare dimbildning. Nu är det några koncentrerade strålar som sprutar uppåt.
av esesboo
Fick slut på spolavätska idag...inte så roligt men jag har inte fått ngn indikering på att det är låg nivå i behållaren.
Antingen har jag missat helt och hållet att den varnat eller så finns det inget som indikerar att den håller på att ta slut/att den indikeringen är ur funktion..
Ngn som är vet hur det är, visst ska den varna om att det är låg nivå i behållaren?
av SverreK
esesboo skrev:Fick slut på spolavätska idag...inte så roligt men jag har inte fått ngn indikering på att det är låg nivå i behållaren.
Antingen har jag missat helt och hållet att den varnat eller så finns det inget som indikerar att den håller på att ta slut/att den indikeringen är ur funktion..
Ngn som är vet hur det är, visst ska den varna om att det är låg nivå i behållaren?

Det skall varna. Kommer som ett meddelande att det är låg spolarvätskenivå.

Spolarna och torkarna är det enda jag har problem med på min bil så här långt så jag har inte orkat klaga hos ÅF ännu. Men jag kommer göra det så fort jag får chansen. Känns som man måste spola en liter för att få rent. Har 4 st klena punkt spolare och precis där de träffar rutan är enda stället det blir rent. På min Saab 9-5 MY05 är det 6 duschar som funkar mycket bättre.

/Sverre
Senast redigerad av 1 SverreK, redigerad totalt 0 gånger.
av Kluster
Steff 99 skrev:Bilen jag hade tidigare körde jag 8000 mil på drygt två år samma torkarblad, som nya.
Samma tvättmetod, alltid handtvätt, aldrig kallavfettning på rutorna.
Det är någor annat fel.....men nu bryr jag mej inte, lämnar tillbaka bilen snart, så det blir nästa ägares problem :oops:
Det är inte själva torkarmarnas fjäder som är kass då? Att den inte ligger mot rutan med tillräckligt tryck?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]