Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Yes!, status ändrades till din bil börjar byggas och prel lev vecka ändrats till v26!!
Flyter på bra tydligen i Torslanda, först v28 sedan v27 och nu v26?
Kul i alla fall 8)
Guligan skrev:
Racetwin2 skrev:Ja- min började byggas idag och jag hade bl.a värmepaketet med ratten så det verkar löst. För övrigt började bilen byggas minst en vecka före preliminära byggstarten som skulle varit vecka 23. Finns hopp om leverans före semestern alltså :) dock ligger planerad leverans fortfarande i vecka 27...... :???:
Men du beställde väl återigen en Bifuel? Vad är det för ledtid för konverteringen?
Det borde inte ta så lång tid. Pipeline av bifuel borde vara tom då jag beställde supertidigt och jag tror inte de byggde sådana på lager mot slutet.

Känns som lång tid från vecka 23 till vecka 27 och i synnerhet nu när den började byggas redan måndag vecka 22. Då borde sluttiden också ändras. Min erfarenhet är dock att jag fått den tidigare än utlovat tidigare gånger.
Jag segrade! Hämtade min XC70 AWD D5 M M14 idag. Så nu rullar det nog på. Jämfört med min MY11 är det ju inga jätte skillnader men det ser bra ut sånär på en sak. Backspegels ”tiltningen” vid backning på höger sida fungerar inte. Mycket konstigt då elfunktionen för backspegelen fungerar för övrigt så det verkar vara ett mjukvarufel.
Uppskattar den digitala instrumenteringen och key les drive.
Märkligt vad länge statusen ligger kvar på steg 2, en vecka har dom pressat plåt nu utan att ngt nytt har hänt :roll:
I skrivande stund plats 3709 av totalt 9761 i leveranskön.
Prel byggstart v24 och leverans v26.
Hur ligger din bil till Racetwin2 ?
//JL
Noterade en annan försämring av värmepaketet nu, det som jag beställde innehöll bl.a VOC, Tidur för bränslevärmare sport ratten och rattvärme. Finns inte heller om man inte vill ha trä ratten med classic wood så får man plocka på tiduret manuellt.
Byggde för skoj skull en likadan bil som jag beställt bortsett från rattvärme och den blev ca 5000kr dyrare :(
Tur att man har beställt den innan ändringarna nu, om inte rattvärmaren stökar till leveranstiden. Men det ser bra ut än så länge :???:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 28
Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline