Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Å andra sidan tvingas man åka Toyota om man köper en Toyota. För en bilintresserad person är det nog värre än ett verkstadsbesök var tredje år.
av Steff 99
:-O) att tvingas åka Toyota måste vara samma som att hamna oskyldig och bli inlåst på häktet.
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Steff 99 skrev::-O) att tvingas åka Toyota måste vara samma som att hamna oskyldig och bli inlåst på häktet.
andreas_lofgren skrev:Å andra sidan tvingas man åka Toyota om man köper en Toyota. För en bilintresserad person är det nog värre än ett verkstadsbesök var tredje år.
Vad gäller Toyota och vad som är kul att köra så har jag en 11 år gammal Toyota som inte liknar någonting annat och som är jätterolig att köra med. Men då är vi inne på tvåsitsiga bilar utan bagageutrymme för rent nöjes skull. Takförsedda Volvo/VW/Ford av kombimodell är ju också roliga, sexiga och udda. *host*

Att med denna trådens rubriksättning i ett Volvoforum föreslå en Toyota Avensis kombi som ett alternativ gör kanske att jag blir bannad? :) Men jag länkar till en duell V70/Avensis från april i år: http://www.svd.se/naringsliv/motor/bild ... 070723.svd
av gsson
Bannar de dig så kan de skicka mig åt h-vete oxå. Måste säga att Avensisen var en riktig raket jämfört med Drive:n. Sen får man väl förmoda att den håller bättre oxå. Och i mitt tycke var tystare. Men bägge två bilarna har en sak gemensamt. Så vansinnigt tråkiga!

Var och testade en focus st igår. Kostar lika mkt som de andra, lite mindre, men herre jävlar... Saknar ord. Ful är den på utsidan, men motor och väghållning, satan i gatan!
Bosse9988 skrev:
Steff 99 skrev::-O) att tvingas åka Toyota måste vara samma som att hamna oskyldig och bli inlåst på häktet.
andreas_lofgren skrev:Å andra sidan tvingas man åka Toyota om man köper en Toyota. För en bilintresserad person är det nog värre än ett verkstadsbesök var tredje år.
Vad gäller Toyota och vad som är kul att köra så har jag en 11 år gammal Toyota som inte liknar någonting annat och som är jätterolig att köra med. Men då är vi inne på tvåsitsiga bilar utan bagageutrymme för rent nöjes skull. Takförsedda Volvo/VW/Ford av kombimodell är ju också roliga, sexiga och udda. *host*

Att med denna trådens rubriksättning i ett Volvoforum föreslå en Toyota Avensis kombi som ett alternativ gör kanske att jag blir bannad? :) Men jag länkar till en duell V70/Avensis från april i år: http://www.svd.se/naringsliv/motor/bild ... 070723.svd
av dst02
Är man bilintresserad å gillar körglada bilar är inte volvo mer rätt än toyota mer än på en punkt, att kunna meka för de lär man behöva om man
åker volvo.
av dst02

Och att behöva åka till verkstan å tjata på reklamationsansvarige och mekaniker för div fel som aldrig tycks fixas så är de mycket bättre?!
av gsson
Och känna sig som en idiot. Fast att man är bergsäker på att det är fel på saken så hittar de alltid på något, såsom produktegenskap... Tjoho.

Volvo/volvo-åf verkar inte inte vilja ha bra rykte. Ett bra rykte är lätt att bli av med, men ett dåligt blir man aldrig av med. Opel och rost tex.
dst02 skrev:

Och att behöva åka till verkstan å tjata på reklamationsansvarige och mekaniker för div fel som aldrig tycks fixas så är de mycket bättre?!
av dst02
gsson skrev:Och känna sig som en idiot. Fast att man är bergsäker på att det är fel på saken så hittar de alltid på något, såsom produktegenskap... Tjoho.

Volvo/volvo-åf verkar inte inte vilja ha bra rykte. Ett bra rykte är lätt att bli av med, men ett dåligt blir man aldrig av med. Opel och rost tex.
dst02 skrev:

Ja dom där jävla produktegenskaperna e Jag grymt trött på å höra om. Dom säger de till en sedan 12 år bilbyggare å sedan gymnasiet utbildad mekaniker, deras skitsnack kan dom dra för nån annan.
av gsson
Jo tack. De är inte så kreativa sitt sk felsökande... Idioter!
dst02 skrev:
Ja dom där jävla produktegenskaperna e Jag grymt trött på å höra om. Dom säger de till en sedan 12 år bilbyggare å sedan gymnasiet utbildad mekaniker, deras skitsnack kan dom dra för nån annan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ni måste gå till fel ställe. En av anledningarna till att jag nu haft, eh, få se... sex Volvo är just verkstaden. Kunnigt och trevligt folk, som alltid är bekymrar sig över om det är något problem jag har. Dessutom brukar de få ordning på det som kan vara fel också.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]