- tis 17 jul 2012, 18:32
Just den tillfälliga ökningen av förbrukningen som kan pågå i upp till 20 minuter kan sabotera snittförbrukningen totalt. Är det bara en eller två gånger per tankfyllning så märks det inte mycket, men i mitt fall, när det körs så ofta, ökar snittförbrukningen naturligtvis rejält. Skulle gissa 10%. Det var så jag märkte det. Retligt.
stefan.li skrev: Hur märker man att den regenererar, jag har också hållit koll och jag har kört närmare 250 mil nu under ca 2 veckor jag har inte märkt av det alls. Jag har inte tänkt på att "leta" efter det tidigare.Kolla förbrukningen. Bilen blir plötsligt jättetörstig, upp till 1 liter/milen vid vanlig landsvägskörning. Även när man släpper gasen helt så går förbrukningen inte ner till noll. Stannar du under tiden och stänger av motorn så kommer du förmodligen uppleva att kylfläkten jobbar för fullt. Kan kännas lite konstigt kalla vinterdagar. Men det är normalt.
Just den tillfälliga ökningen av förbrukningen som kan pågå i upp till 20 minuter kan sabotera snittförbrukningen totalt. Är det bara en eller två gånger per tankfyllning så märks det inte mycket, men i mitt fall, när det körs så ofta, ökar snittförbrukningen naturligtvis rejält. Skulle gissa 10%. Det var så jag märkte det. Retligt.