Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rdesign11
Ja det tror jag är rekord. Verkar ju inte riktigt friskt. Jag tror ändå att du kommer få den tidigare.
Användarvisningsbild
av iksiow
12 veckor väntan för mig nu, i väntans tider tänkte jag att jag skulle komplettera bilen lite för att dämpa "väntångesten" så jag tog kontakt med min säljare men han meddelade att det inte går att ändra bilen längre, vilket i mitt förvirrade huvud måste betyda att det är rätt nära nu :)
av lobbysleeper
Min bil är definitivt planerad ("DPF") nu, men normalt betyder det ca 4 veckor före tillverkning, så säljaren kan inte lova annat än beräknad leverans 12-15 dec (vilket skulle betyda 14 veckors lev.tid).

Får bara hoppas att det går fortare, tycker man läst om många bilar som hoppat från DPF till "klar" på ett par dagar eller nån vecka...

Har ju sålt gamla pärlan så man är rätt rastlös här i väntan. Dessutom har man mörkat för släkt och vänner att ny bil är på ingång, snart synar de ju bluffen att man är utan bil och nåt är på gång :)
av sandberg80
Hur får ni reda på all information likt "DPF" och liknande? Direkt via säljaren eller?
av lobbysleeper
Ja, man får jaga säljaren med blåslampa för att få fram en uns information om läget... Allt bara för att Volvo inte kan släppa nya kundportalen som varit "på gång" hela hösten. där gissar jag man ta fram denna information likt tidigare sida de tog bort i somras.
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag fick veta att min beställda 2,5FT hade "sista ändringsdag" 11 november. Är det någon som kan beskriva vad som händer med min beställning efter det? Ligger "DPF" före eller efter "sista ändringsdag", är det samma sak eller vad är det som gäller? Det vore kul att veta leveranscykeln på bilen...
av lobbysleeper
Vet inte hur de ligger i cykeln. Men rent praktiskt innebär ju dpf att bilen kan ändras längre.
Men om sista ändringsdag var något som din säljare sa före utsatt datum betyder det kanske inte att bilen kommer gå in i dpf då.

För jag har förstått det som så att ingen får nåt datum när dpf ska inträffa, utan det bara kommer när Volvo plockar in "din" bil i kön.
Användarvisningsbild
av rdesign11
lobbysleeper skrev:Min bil är definitivt planerad ("DPF") nu, men normalt betyder det ca 4 veckor före tillverkning, så säljaren kan inte lova annat än beräknad leverans 12-15 dec (vilket skulle betyda 14 veckors lev.tid).

Får bara hoppas att det går fortare, tycker man läst om många bilar som hoppat från DPF till "klar" på ett par dagar eller nån vecka...

Har ju sålt gamla pärlan så man är rätt rastlös här i väntan. Dessutom har man mörkat för släkt och vänner att ny bil är på ingång, snart synar de ju bluffen att man är utan bil och nåt är på gång :)

Verkar ju inget vidare att behöva bluffa för släkten :)
Jag håller tummarna att den kommer tidigare.
Själv så lämnar jag min nuvarande bil till en kollega som skall köra den och åker till Bilia för att hämta min V70 på fredag. Nu är det NÄRA :)
Användarvisningsbild
av Guligan
epostaren skrev:Jag fick veta att min beställda 2,5FT hade "sista ändringsdag" 11 november. Är det någon som kan beskriva vad som händer med min beställning efter det? Ligger "DPF" före eller efter "sista ändringsdag", är det samma sak eller vad är det som gäller? Det vore kul att veta leveranscykeln på bilen...
Att bilen är "definitivt planerad" betyder att dess spec inte kan ändras något. Så länge bilen är preliminärt planerad så kan du ändra i specen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]