Moderator: Moderatorer
lobbysleeper skrev:Min bil är definitivt planerad ("DPF") nu, men normalt betyder det ca 4 veckor före tillverkning, så säljaren kan inte lova annat än beräknad leverans 12-15 dec (vilket skulle betyda 14 veckors lev.tid).
Får bara hoppas att det går fortare, tycker man läst om många bilar som hoppat från DPF till "klar" på ett par dagar eller nån vecka...
Har ju sålt gamla pärlan så man är rätt rastlös här i väntan. Dessutom har man mörkat för släkt och vänner att ny bil är på ingång, snart synar de ju bluffen att man är utan bil och nåt är på gång :)
epostaren skrev:Jag fick veta att min beställda 2,5FT hade "sista ändringsdag" 11 november. Är det någon som kan beskriva vad som händer med min beställning efter det? Ligger "DPF" före eller efter "sista ändringsdag", är det samma sak eller vad är det som gäller? Det vore kul att veta leveranscykeln på bilen...Att bilen är "definitivt planerad" betyder att dess spec inte kan ändras något. Så länge bilen är preliminärt planerad så kan du ändra i specen.