Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Twendor skrev: Det går fint å optimere 163 hk-340 nm enkelturbo hos Polestar, det er det medlemmer på forumet som allerede har fått utført med stor forbedring.
Självklart kommer det att gå att uppgradera NYA 163/420 2,4 Twinturbo hos Polestar också, men först något år efter att Volvo slutat sälja den motorn själva. Så kanske om 4-7 år kan du köpa samma uppgradrering till din 2.4d twinturbo hos poletar.
av Twendor
Guru skrev:
Twendor skrev:Det går fint å optimere 163 hk-340 nm enkelturbo hos Polestar, det er det medlemmer på forumet som allerede har fått utført med stor forbedring.
För att undvika missförstånd, vilken motor menar du? Gissar att du med 163/340 menar D5244T5?
Twendor skrev:Kan jo hende at dette var et innlegg for å skape ny vinkling i saken, og at det er Bilias folder som gjelder?
Det jag skrev gäller. Eller så ljuger säljbolaget för mig men det tror jag inte. Känner personen i fråga privat sedan länge.
Twendor skrev:Det var tekst i innlegget med svært små bokstave , som kan tolkes kryptisk?
Ja! Klart att det GÅR att trimma en 2.4D AWD 163 hk med Polestar till 225 hk. Inte via Volvohandlaren, det har säljbolaget stoppat men rent tekniskt så går det ju eftersom det är samma motor. Volvofolk med tillgång till rätt grejer kan göra detta. Det har förekommit att Volvoanställda uppgraderat bilar privat (både egna och bekantas) men dom riskerar avsked om det upptäcks. Därav det kryptiska. Ja, det går men nej, det kommer inte att hända om du inte har en kompis som är villig att riskera jobbet för att trimma din bil.
Det var D5244T5 163hk-340Nm jeg henviste til ang Optimeringen.
Min mening var bare å få avdekket om flere var godt informert, og ikke noe som bare var fortalt i et "lystig lag".
Var ikke min hensikt å provosere de som følte seg feilsitert.
I så tilfelle, må jeg bare beklage innlegget!
av Twendor
VolvoB20 skrev:
Twendor skrev: Det går fint å optimere 163 hk-340 nm enkelturbo hos Polestar, det er det medlemmer på forumet som allerede har fått utført med stor forbedring.
Självklart kommer det att gå att uppgradera NYA 163/420 2,4 Twinturbo hos Polestar också, men först något år efter att Volvo slutat sälja den motorn själva. Så kanske om 4-7 år kan du köpa samma uppgradrering till din 2.4d twinturbo hos poletar.

Jeg vil garantert ikke benytte meg av noen Polestar oppgradering.(Vi har ekstreme bilavgifter på slikt i landet)
Er meget godt fornøyd med de kreftene som finnes i bilen orginalt, så det holder for meg. ??:-/

Om noen år har jeg antagelig byttet bilen i en Xc60 R-design.
Så en annen får benytte sjansen om en oppgradering kommer.
Användarvisningsbild
av Guru
Twendor skrev: Min mening var bare å få avdekket om flere var godt informert, og ikke noe som bare var fortalt i et "lystig lag".
Var ikke min hensikt å provosere de som følte seg feilsitert.
I så tilfelle, må jeg bare beklage innlegget!
Inga problem! :D Jag uppfattade inget som provoserande så det är ingen fara. Förmodligen är det språkproblemet som är orsaken till ev. missförstånd.
av Halvmas
VolvoB20 skrev:
Skickade ett mail till polestar igår och fick följande svar.

"Hej,
Ja, om du har en 2010 XC60 163hk kan du optimera till 225hk.
Välkommen tillbaka när du fått din bil!"

Verkar som att det går i alla fall då. Eller hur?
Användarvisningsbild
av Guru
Halvmas skrev:
VolvoB20 skrev:

"Hej,

Har citerat ditt inlägg(hoppas det var ok) i mitt mail till min kontakt på VPS. Återkommer så fort jag har ett svar.
av acr32
Guru skrev:
Halvmas skrev:
VolvoB20 skrev:

"Hej,

Har citerat ditt inlägg(hoppas det var ok) i mitt mail till min kontakt på VPS. Återkommer så fort jag har ett svar.
Jag fick bensinräkningen för några dagar sen från Bilia. I brevet ligger även en folder från Bilia/Polestar som bekräftar att det kommer att lanseras effektoptimering till de nya 2010 modellerna under januari-mars 2010!

Mvh Anders
Användarvisningsbild
av Guru
Guru skrev:
Halvmas skrev:
VolvoB20 skrev:

"Hej,

Tyvärr, svaret från Polestar är felaktigt! Det blir inget trim till denna variant! Finns inte någon plan för trim till den i framtiden heller.
Det är VCC som styr, inte Polestar. Varför Polestar svarat som de gjort för stå för dom.
av Twendor
Det var en slik brosjyre fra Bilia, som for en uke siden skapte denne tråden. :-O)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front