Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kul att få en liten kick att köra på etanol, även om den är rätt liten.
Även bra att det finns lite mer info på Polestar's hemsida, även om infon är lite mager.

Verkar som om vridmomentskurvan flyttas upp 200 varv :(
Inte riktigt vad jag hade förväntat mej, men det gäller nog 360Nm vridet som ligger inom det spannet.
Kanske vi får en marginell höjning på lägre varv.

Sedan så har dom gjort verkligen lätt för sej i och med att dom bara kopierar alla prestande rätt av.
Man undrar ju om inte acc tiden blir förbättrad med mer effekt eller...?
Förbrukningen verkar dom inte heller ha testat, åtminstone vill dom inte visa den officiellt.
kanske ett led i att få bilen certad på samma sätt som dagens bil, man vill ju inte ramla över den magiska gränsen som miljöbilskravet är på.

Surt att Polestar har så dålig ordning på sin hemsida, pdf länken funkar inte.
Om dom är så proffsiga som dom hävdar så borde dom ha en bättre ordning på sidan eller...?

Jag tror vi får vänta en vecka eller två till Bilia släpper infon som faktiskt kommer att gälla.
Hoppas på lite mer kött på benen då. vecka 24 närmar sej med stormsteg.
Äntligen får vi ut lite mer av effekten i etanol, men saab plockar ju ut 30 hk mer med etanol ur en 1.8 liters motor medans vi får nöja oss med 15 hk ur 2.5 liter - jag vill ha mer effekt! :D
Så nu kanske man börjar tanka etanol fast det är dyrare.
whennebab skrev:Äntligen får vi ut lite mer av effekten i etanol, men saab plockar ju ut 30 hk mer med etanol ur en 1.8 liters motor medans vi får nöja oss med 15 hk ur 2.5 liter - jag vill ha mer effekt! :D
Så nu kanske man börjar tanka etanol fast det är dyrare.
Saabs 1.8t är samma som 2.0t och är igentligen e 2.0t bara mindre hästar i "1,8t"
Gott att de iaf har uppdaterat infon på sin halvfärdiga sida, sist jag var inne (i samband med att det blev fixat en länk till sidan) så hade de endast info för V70:n, D5.
Nimbus19 skrev:Kul att få en liten kick att köra på etanol, även om den är rätt liten.
Även bra att det finns lite mer info på Polestar's hemsida, även om infon är lite mager.

Verkar som om vridmomentskurvan flyttas upp 200 varv :(
Inte riktigt vad jag hade förväntat mej, men det gäller nog 360Nm vridet som ligger inom det spannet.
Kanske vi får en marginell höjning på lägre varv.

Sedan så har dom gjort verkligen lätt för sej i och med att dom bara kopierar alla prestande rätt av.
Man undrar ju om inte acc tiden blir förbättrad med mer effekt eller...?
Förbrukningen verkar dom inte heller ha testat, åtminstone vill dom inte visa den officiellt.
kanske ett led i att få bilen certad på samma sätt som dagens bil, man vill ju inte ramla över den magiska gränsen som miljöbilskravet är på.

Surt att Polestar har så dålig ordning på sin hemsida, pdf länken funkar inte.
Om dom är så proffsiga som dom hävdar så borde dom ha en bättre ordning på sidan eller...?

Jag tror vi får vänta en vecka eller två till Bilia släpper infon som faktiskt kommer att gälla.
Hoppas på lite mer kött på benen då. vecka 24 närmar sej med stormsteg.
Det kan nog anses lite vågat och provokativt att hävda att förbrukningen sjunker, om det säljs genom Volvohandlarna.../PH
Så är det nog, men defakto så brukar trimchip sänka förbrukning om man kör på samma sätt som tidigare.

Nu så är det en vecka kvar tills Bilia skall släppa trimchippet officiellt, kan knappt hålla mej, måste ha :D
imorgon frada den 5:e kommer mer info på plstars hemsida...
Nu så har info kommit upp på Polestars hemsida.
http://www.polestar.se/media/v70_25ft_2009_manuell.pdf

Det blir som det är sagt 258hk / 360Nm med etanol
Ax 0-100 på 7,1 sek :D
Pris 8900kr
Men då får man bara ett intyg från Volvo som man skall lämna till regbesiktningen för ny regbesiktning.
Så man får lägga på den kostnaden uppepå 8900kr.
Någon som vet vad en regbesiktning kostar?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19
B230F går fett

Okej, jag hade ingen avgasläckage men de kans[…]

Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]