XC90_Executive skrev:Är en MY07. Just nu är priset en D5 + 129.900kr extra för Executive. Kan skilja lite på grundpriset.
Är inte svårt alls att komma upp i pris. Kryssa i alla tillvalsrutor! Vips! :)
Volvocars.se skrev:Följande utrustning är standard på XC90 D5 Executive
(utöver D5)
Aluminiumfälgar: 18" Nereus i Silver Bright med däck 235/60 R18
Automatväxellåda 6-stegad, Geartronic
Dörrpaneler med inlägg i Softläder med kontrastsömmar
Elmanövrerade framstolar med minnesfunktion för förarstolen
Elinfällbara backspeglar med minnesfunktion och markbelysning
Executiveemblem på c-stolparna
Extra förvaringsfickor på mittradens yttre ryggstöd
Färganpassade skärmbreddare
Generator 160 A
Hörlursuttag med funktionsväljare i baksätet
Innerbackspegel med automatisk avbländning
Kromlist under bakljusen
Kavajhängare i båda främre nackskydden
Lagningssats för däck istället för tempaspare på bilar med taklucka i glas
Ljudanläggning Premium Sound med 6-CD spelare och Dolby Surround Pro-logic II förstärkare 5 x 130W med 12 högtalarelement
Läderklädsel: "Executive Special" i Softläder med keder och piping (Inscriptionuppgradering möjlig)
Metalliclack
Panelinlägg i valnöt i övre delen av mittkonsol, växelväljarknopp, runt strömbrytare för fönsterhissar
Parkeringshjälp, bak
Progressiv hastighetsberoende servostyrning
Rails i natureloxerad aluminium med svarta fötter
Regnsensor för vindrutetorkare
Rutmönstrad grill i silvergrått
Sidodörrar med laminerat, vattenavvisande glas
Textilmattor, extra tjocka med 12 mm lugg även i lastutrymmet
Xenonljus - hel/halvljus, Bi-Xenon
Jag har tonade rutor, 19", extremt ovanlig lack. Lacken gör sig grymt bra tillsammans med c-stolparna som är i borstad alu, backspeglarna i borstad alu, rails i borstad alu. Silverfärgad grill, extra krom under grillen. Silverfärgad "Bumper bar". Dessutom tillsammans med dom kastanjebruna softläder-stolarna med vita sömmar och piping.
Ni som säger att ni inte ser skillnad på en vanlig och en Executive har nog aldrig sett någon Executive. Dom är inte speciellt vanliga.
Jag är intresserad av att veta vad det är för EXTREMT ovanlig lack du har på bilen.
Extra krom under grillen, menar du den lilla biten som även sitter på V8 el?? för detta är väl ingenting jag ens skulle räkna upp som utrustning.
Din kastanjefärgade läderklädsel syns tyvärr inte utifrån, men det känner du väl till, eller har du fotat den och hängt upp på sidorutorna för att förbipasserande skall se den lättare??
Om detta är utrustningen på bilen så har du en bil som är snikutrustad för att vara EXECUTIVE.
Specade ihop en sån bil med den utrustningen som du skrivit, bilen landar på ca 537000Brutto, räkna med att som kund på en sån bil få ca 8-10% rabatt, vart hamnar du då??
Du har en jättefin bil oavsett vad någon annan säger, kan tillägga att jag att jag haft en XC90 Sport lånad under ett par veckor då min XC70II vart på jobbet, kan inte påstå att jag märkt att nån vänt sig om eller stoppat mig för att berömma bilen, däremot när jag haft XC70 så glor folk som fan och kommer fram på bensinmacken mm och frågar om detta är den nya XC:n
Men så kommer det att vara ett par veckor till innan dom första kunderna får ut sina bilar, sen är den som vanligt en XC70 i mängden. (BE)