Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
prahna skrev:Orkade inte läsa hela tråden men jag jobbade för några år sedan med denna typ av motorstyr hos en annan fordonstillverkare. Vi köpte ett "icke-auktoriserat" trim och kopplade in det. När vi sedan provkörde hade det dubbla railtrycket mot vad det var specat för......kan säga att det inte är bra! Så ni som köper icke Volvo leker så att säga med er motor. Nu finns det säkert både bättre och sämre system men detta har jag för mig klassades som bra....
Kan du inte berätta vad för märke? Det är ju ganska bra att veta...
av HakanF
crumpets skrev:prahna det kan väl omöjligt ha varit en omprogrammering utan snarare en trimbox man kopplar in extra hårdvara? Låter ju helt orimligt att styrenheten ens skulle kunna skicka begäran på såna extrema railtryck.
Många trim som gör så, så det var inte något speciellt med det. De lite bättre skrivna trimmen höjer inte bränsletrycket speciellt mycket utan jobbar med timingen på insprutningen och flera små doser diesel.
Användarvisningsbild
av nicwei01
VolvoB20 skrev:Allt beror väl på vad man är ute efter...

Volvo/Polestar är ju valet om man vill var trygg o behålla garantier, vara laglig och vara säker på att det håller,

En källarfirma kan ju ta ut mycket högre effekt om man struntar i garantier, hållbarhet och laglighet, man kan ju skruva upp effekten till max vad grejerna pallar om man vill.
Polestar trim är heller inte lagligt så länge inte bilen genomgått registreringsbesiktning. Inte förrän då är bilen laglig. Allra främst ur ett försäkringshänseende om man är vållande till olycka

Med vänlig hälsning,

Nicklas
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]