Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Loggade precis in på Volvo Bils hemsida och fick följande meddelande:
Om du inte blivit kontaktad om leverans av din nya bil senast den 26/6 så kommer den tyvärr inte att kunna levereras förrän i augusti.
Pratade dock med min säljare på telefon igår eftermiddag som sa att bilen kommer levereras v29 eller v30. Lite olika bud där... :roll:
av Femen
När kommer leveransstatusen fungera!
För två dagar sedan står följande information...

Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. Orderingången i fabriken är hög, vilket är jättekul. Det medför dock att komplexiteten ökat för våra leverantörer och tillhörande system. Som en följd av det har leveransstatus och uppgifter i Min Volvo förändrats på ett sätt som skapar frågor. Därför är det bättre att du har direktkontakt med din säljare för korrekt information om din leverans."

Idag den 29/6 kl 09:24 har informationen ändrats till följande...
Just nu kan du tyvärr inte följa leveransstatus i Min Volvo på grund av systemuppdateringar. Vi beklagar detta och hänvisar dig till att ha direktkontakt med din Volvohandlare gällande leveransdatum.

När tror ni att uppdateringen blir klar och vi ser leveransstatusen?
av Hawkx
Varför går vecka efter vecka utan att Volvos "systemuppdateringar" dyker upp? Den enkla förklaringen (enligt Occam är den enkla förklaringen vanligtvis den korrekta förklaringen :) ) är att Volvo gör ingenting. Såhär i semestertider är det inte värt besväret att försöka få ordning på ett instabilt, lågprioriterat system utan det får anstå till hösten.
Sedan kan man undra varför Volvo väljer att irritera sina kunder med vaga besked i stället för att komma med raka besked...
av Xerikss0n
Hawkx skrev:Varför går vecka efter vecka utan att Volvos "systemuppdateringar" dyker upp? Den enkla förklaringen (enligt Occam är den enkla förklaringen vanligtvis den korrekta förklaringen :) ) är att Volvo gör ingenting. Såhär i semestertider är det inte värt besväret att försöka få ordning på ett instabilt, lågprioriterat system utan det får anstå till hösten.
Sedan kan man undra varför Volvo väljer att irritera sina kunder med vaga besked i stället för att komma med raka besked...
Hört nåt ifrån din säljare ang. leverans av din nya bil? :)
av magnus855
Äntligen har jag fått min bil och hunnit köra den en 50 mil, måste säga att jag är sjuuuukt nöjd, allting från komfort till drivlina å ljud osv osv, Kalasnöjd verkligen. En får tacka för alla tips på extra utrustning som jag läst om i alla andra trådar :) lägger upp en bild när jag har lämnat in på lackförseglingen :)
av Xerikss0n
Hawkx skrev:Inte ett ljud, men jag har inte förväntat mig det ännu då jag tror att den kommer att byggas under nästa vecka.
Okej, hoppas du hinner få den till semestern! :)
Själv ska jag hämta min nästa fredag :)
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
magnus855 skrev:Äntligen har jag fått min bil och hunnit köra den en 50 mil, måste säga att jag är sjuuuukt nöjd, allting från komfort till drivlina å ljud osv osv, Kalasnöjd verkligen. En får tacka för alla tips på extra utrustning som jag läst om i alla andra trådar :) lägger upp en bild när jag har lämnat in på lackförseglingen :)
Grattis!!! Vad bidde det för något? Motor, utrustning osv.
Fick du någon BLIS i bilen?
Senast redigerad av 1 ulf_gbg, redigerad totalt 0 gånger.
av Hawkx
Hawkx skrev:Varför går vecka efter vecka utan att Volvos "systemuppdateringar" dyker upp? Den enkla förklaringen (enligt Occam är den enkla förklaringen vanligtvis den korrekta förklaringen :) ) är att Volvo gör ingenting. Såhär i semestertider är det inte värt besväret att försöka få ordning på ett instabilt, lågprioriterat system utan det får anstå till hösten.
Lustigt nog har infon om leveransstatus på Min Volvo ändrats dom senaste timmarna. Hänvisning till "systemuppdateringar" är nu borta. I stället säger man att leveransinformation inte längre kan visas pga hög orderingång och att det är ÅF som gäller. Tycker att Volvo nu ger ett bättre och rakare besked - min tolkning: glöm leveransinformation på Min Volvo och förvänta er inte att den återkommer i närtid.
av Femen
Oproffsigt av en gigantisk företag att inte möta kunderna förväntningar. Om det
är viktigt att se leveransstatusen för kunderna bör Volvo prioritera detta och ordna ett välfungerande leveransstatus. Varje kund är viktig för dagens bilindustri. Konkurrensen är så omfattande, numera har alla bilar sina kvalité på sitt sätt... Glöm inte att valmöjligheten är stort i marknaden... Jag valde Volvo därför att Volvo var min dröm bil.....
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 116

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]